عصب کشی حین ارتودنسی

آیا عصب کشی دندان در زمان ارتودنسی امکان پذیر است؟

مقدمه

یکی از نگرانی رایج افرادی که از درمان ارتودنسی برای اصلاح ناهنجاری های دندان و فک خود استفاده می کنند، این می باشد که در حین ارتودنسی دندان ها دچار پوسیدگی شود. با توجه به براکت ها و سیم هایی که در حین ارتودنسی بر روی سطح دندان ها قرار می گیرند، رعایت نکات بهداشتی دهان و دندان کمی دشوار می باشد. حتی اگر بتوانید بهترین دکتر ارتودنسی تهران را انتخاب کرده و از خدمات آن استفاده کنید، در صورت نگهداری نادرست از دندان و دهان خود، روند درمانی شما با موفقیت طی نمی شود و در مواردی نیز باعث وارد شدن آسیب به سطح دندان ها، خواهد شد. بعد از هر وعده غذایی نیاز است تا دندان های خود را با استفاده از مسواک های بین دندانی به خوبی تمیز کنید. در شرایطی که دندان های شما پوسیده شده و نیاز به عصب کشی دارند، می توانید به متخصص ارتودنسی خود مراجعه کرده و سیم های ارتودنسی را از سطح دندان جدا کنید، بعد از عصب کشی و ترمیم دندان ها، سیم ها به موقعیت اول خود بازگردانده می شوند. در شرایطی که به بهترین مرکز ارتودنسی تهران برای اصلاح ناهنجاری های دندانی خود مراجعه کنید، دندانپزشک متخصص کلیه ی نکات مراقبتی از دندان ها و نوع رژیم غذایی که در طول ارتودنسی باید رعایت کنید، به صورت مفصل توضیح می دهد. به تمامی مواردی که توسط دندانپزشک در هر بار ویزیت عنوان می شود، حتما به صورت کامل عمل کنید. ما در این محتوا قصد داریم در ارتباط با این پرسش که آیا عصب کشی حین ارتودنسی امکان پذیر است یا خیر، به صورت کامل توضیح دهیم.

عصب کشی دندان در زمان ارتودنسی

منظور از عصب کشی دندان چیست

در شرایطی که دندان های شما سوراخ شده و یا ترک هایی در سطح آن ایجاد شود، نیاز به عصب کشی دارید. مینا یکی از قسمت های سخت دندان می باشد که می تواند از ایجاد آسیب به دندان ها جلوگیری کند. در صورت نگهداری نادرست از دندان ها، مینای دندان آسیب می بیند، در چنین شرایطی نیاز است تا دندان ها پر شوند. در برخی موارد ممکن است شدت آسیب های وارد شده به دندان ها در حدی شدید باشد، که برای درمان آن ها نیاز به عصب کشی دندان باشد. در شرایطی که به سرعت اقدام به عصب کشی دندان های خود نکنید، امکان دارد پوسیدگی دندان ها به حدی برسد که مجبور به کشیدن دندان های خود شوید. در طی عصب کشی دندانپزشک متخصص، عفونت را به طور کامل از ریشه دندان ها خارج می کند.

پس از هر وعده غذایی پلاک ها و باکتری هایی در سطح تجمع پیدا می کنند، در شرایطی که دندان های خود را به درستی تمیز نکنید، احتمال پوسیده شدن آن ها در گذر زمان وجود دارد. برخی از افراد ممکن است تنها سطح دندان های خود را تمیز کنند، اغلب پوسیدگی که برای دندان ها اتفاق می افتد به دلیل تمیز کردن سطح میان دندان ها می باشد. در حین درمان ارتودنسی به دلیل وجود سیم و براکت در سطح دندان، تمیز کردن میان دندان ها دشوار می باشد، در چنین شرایطی می توانید از مسواک های میان دندانی استفاده کنید. نوع مسواک مورد استفاده در طول درمان ارتودنسی باید دارای سطح نرم و کاملا منعطف باشد تا در صورت استفاده از آن ها، فشاری به دندان های ارتودنسی شده وارد نکند.

منظور از عصب کشی دندان چیست

عصب کشی حین ارتودنسی

متخصص ارتودنسی با معاینه دندان های ارتودنسی شده در هر بار ویزیت، وضعیت دندان و آسیب های احتمالی که طول درمان ممکن است به دندان ها وارد شود را بررسی می کند. عصب کشی حین ارتودنسی در مواردی که افراد نتوانند به درستی از دندان های خود مراقبت کنند، رایج می باشد. دندان هایی که نیاز به عصب کشی دارند، باعث ایجاد دردهای بسیار زیاد و غیر قابل تحملی در افراد می شود، این امر باعث می شود تا عصب کشی دندان ها حتی در طول درمان ارتودنسی نیز به موقع نیاز باشد تا انجام شود. براکت هایی که در سطح دندان ها وجود دارد، باعث می شود تا عصب کشی دندان ها نتواند به درستی انجام شود، از این جهت نیاز است تا سیم ها و براکت ها از دندان ها جدا شوند. پس از اتمام درمان عصب کشی دندان های خود، دندانپزشک متخصص دوباره سیم ها و براکت ها را در سطح دندان ها قرار می دهند.

در برخی موارد ممکن است به دلیل رعایت نکردن رژیم غذایی مناسب در حین ارتودنسی، قسمتی از روکش دندان های عصب کشی شده شما آسیب دیده و نیاز به تعویض داشته باشند. با توجه به این که جدا کردن براکت ها از سطح دندان ها دشوار است، بهتر است تعویض روکش های دندانی خود را به بعد از درمان ارتودنسی خود محول کنید.

تأثیر ارتودنسی بر دندان عصب کشی شده

تأثیر ارتودنسی بر دندان عصب کشی شده

برای این که ارتودنسی بتواند در حین درمان باعث جابجایی و حرکت دندان ها شود، نیاز است تا متخصص ارتودنسی تهران با استفاده از براکت ها و فشارهایی که بر دندان ها اعمال می کند، دندان ها را در وضعیت مناسب قرار دهد. با توجه به حرکت دندان ها در طول درمان ارتودنسی، نحوه صحیح اعمال ارتودنسی روی دندان های عصب کشی شده از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. در شرایطی که دندان های شما به درستی عصب کشی شده باشند و همچنین متخصص ارتودنسی نیز از مهارت و دانش بالایی برخوردار باشد، می تواند بدون این که به دندان های شما آسیببی وارد کند، آن ها را پر کند.

در شرایطی که به ریشه دندان ها در طول ارتودنسی بیش از اندازه فشار وارد شود، باعث وارد شدن آسیب های بسیار شدید به دندان های عصب کشی شده می شود و حتی در برخی موارد می تواند باعث از دست رفتن کامل دندان های شما شود.

جمع بندی نهایی

امروزه انواع روش های ارتودنسی به عنوان یکی از رایج ترین پروسه های دندانپزشکی برای اصلاح دندان های شلوغ و کج شده در میان افراد، طرفداران بسیار زیادی دارد. در شرایطی که بتوانید بهترین پزشک متخصص ارتودنسی تهران را انتخاب کنید، می توانید بدون وارد شدن آسیب به دندان ها و با کوتاه تر کردن پروسه درمانی، دندان های خود را اصلاح کنید. برای این که درمان ارتودنسی برای افراد بتواند با موفقیت به اتمام برسد، نیاز است تا دندانپزشک با بیماران همکاری های لازم را داشته باشد. هرچقدر دندانپزشک از دانش و مهارت های بالایی برخوردار باشد ولی در شرایطی که بیماران از دندان های خود به خوبی مراقبت نکنند، امکان ایجاد پوسیدگی در دندان ها افزایش می یابد. با توجه به این که عصب کشی در حین ارتودنسی امری دشوار و زمان بر است، اغلب دندانپزشکان توصیه می کنند، قبل از انجام ارتودنسی، دندان هایی که نیاز به عصب کشی و یا پر کردن را دارند، درمان کنید. با این وجود می توان گفت عصب کشی حین ارتودنسی امکان پذیر است. در حین درمان ارتودنسی اگر متوجه کوچکترین مشکلی در دندان های خود شدید، بهتر است مشکل خود را با دندانپزشک متخصص در میان بگذارید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *