تغییر فرم لب بعد از ارتودنسی

آیا ارتودنسی باعث تغییر فرم لب می شود؟

مقدمه

با توجه به این که در طول ارتودنسی افراد مجبور هستند تا بریس و سیم های ارتودنسی را برای اصلاح ناهنجاری دندان و فک خود بر روی دندان ها نصب کنند، این امر ممکن است بر روی چهره افراد از جمله فک، فرم لب ها، گونه، لاغری صورت و سایر موارد دیگر تاثیر بگذارد. یکی از پر سوالات پرتکرار افرادی که قصد دارند ارتودنسی را برای دندان های خود انجام دهند این است که آیا درمان های ارتودنسی می توانند باعث تغییر شکل فرم لب ها شود؟ بعد از اتمام دوره درمان ارتودنسی و جدا کردن براکت ها از سطح دندان ها، فرم لب تغییر می کند؟ چگونه می توان از تغییرات منفی فرم لب های در حین و پس از ارتودنسی جلوگیری کرد؟ اگر درباره هر یک از این پرسش ها اطلاعاتی ندارید، به شما پیشنهاد می کنیم این مقاله را تا  انتها مطالعه کنید. ما در این مقاله قصد داریم پیرامون موضوع تغییر فرم لب بعد از ارتودنسی و یا در حین درمان، به صورت مفصل توضیح دهیم، لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

فرم لب ها در کدام یک از ناهنجاری های دندانی و فک تغییر می کند؟

اوربایت

ناهنجاری اوربایت زمانی اتفاق می افتد که دندان ‌های فک بالا به مقدار بیش از حدی بر روی دندان‌ های فک پایین قرار گیرند. در وضعیت طبیعی، دندان‌ های فک بالا به طور معمول باید کمی به دندان‌ های فک پایین پوشانده شوند؛ اما در ناهنجاری اوربایت، این پوشش بیش از حد است. ناهنجاری اوربایت ممکن است باعث فشار اضافی بر دندان ‌ها و فک‌ ها شود و به طور مستقیم یا غیرمستقیم باعث ایجاد مشکلات دندانی مانند فشار بیش از حد بر دندان‌ ها، سایش ناهنجار و یا تداخل در برخی عملکردهای دهانی شود؛ در چنین شرایطی است که شما برای اصلاح دندان های خود نیاز دارید تا به بهترین دندانپزشک ارتودنسی تهران برای اصلاح دندان های خود مراجعه کنید.

درمان ناهنجاری اوربایت با ارتودنسی

ناهنجاری اوربایت بسته به عوامل متعددی از جمله شدت ناهنجاری، ساختار استخوانی صورت، ویژگی‌ های فردی و غیره می تواند اثرات متفاوتی را بر روی فرم لب افراد بگذارد. در شرایطی که بتوانید ناهنجاری اوربایت را توسط متخصص ارتودنسی دانشگاه تهران انجام دهید، می توانید شاهد بهبود قابل توجه فرم و ظاهر لب ها و صورت خود باشید.

آندربایت

ناهنجاری آندربایت یک نوع ناهنجاری دندانی است که در آن، دندان‌ های فک پایین بیشتر از حد معمول، دندان ‌های فک بالا را پوشش می دهند. این نوع ناهنجاری می ‌تواند منجر به مشکلات در عملکرد دهان و گفتار شود. در مواردی که شدت ناهنجاری آندربایت بسیار شدید باشد، ممکن است باعث تغییرات بد فرم لب ها در افراد نیز شود.

درمان ناهنجاری آندربایت با ارتودنسی

انحراف دندانی

انحراف دندانی به هر نوع از تغییرات و ناهنجاری‌هایی اطلاق می‌شود که با ترتیب، تعداد یا موقعیت نادرست دندان‌ ها در دهان مرتبط است. این ناهنجاری‌ ها می‌ توانند به صورت ارثی (ژنتیکی) یا ناشی از عوامل محیطی و عادات فردی ایجاد شوند. در مواردی که انحراف دندان ها توسط ارتودنسی درمان می شود، شما عزیزان می توانید شاهد قرینگی و زیباتر شدن فرم لب های خود باشید.

شکاف لب و کام

شکاف لب و کام نیز یکی از ناهنجاری هایی است که به دلیل ژنتیکی اغلب افراد در سنین پایین ممکن است با آن درگیر شوند. شکاف لب و کام در کودکان با کمک ارتودنسی اصلاح می شود.

چرا با کمک ارتودنسی می توان ظاهر لب ها را بهبود بخشید؟

هر یک از روش های درمانی ارتودنسی با توجه به اثراتی که بر روی لب های می گذارند، می توانند با حرکت دندان ها بر روی قسمت درونی لب ها اثر بگذارند. اگر حرکت دندان ها به صورت اصولی انجام شود، شما شاهد تغییر بسیار زیبای فرم لب های خود خواهید بود.

چرا با کمک ارتودنسی می توان ظاهر لب ها را بهبود بخشید؟

توجه به این نکته الزامی می باشد که شما عزیزان نمی توانید بلافاصله پس از نصب براکت های ارتودنسی شاهد تغییر فرم لب های خود باشید. همان طور که می دانید ارتودنسی یکی از درمان های طولانی مدت در حوزه دندانپزشکی است که برای دست یابی به نتایج موفقیت آمیز پس از اتمام دوره درمان ارتودنسی خود، نیاز دارید تا از دندان های ارتودنسی شده خود به خوبی مراقبت کنید. پس از اتمام دوره درمان ارتودنسی و در صورت رعایت تمامی نکات مراقبتی که توسط دندانپزشک برای شما عنوان می شود، می توانید شاهد تغییرات بسیار زیبای فرم لب های خود باشید.

دلایل تغییر فرم لب بعد از ارتودنسی

زمانی که مطب متخصص ارتودنسی تهران مراجعه می کنید بسته به شدت ناهنجاری دندان و فکی که دارید، دندانپزشک شما از بریس هایی را با اعمال نیروهای متفاوت بر روی دندان های قرار می دهد. در طی درمان ممکن است میزان نیروها تغییر کرده و بعد از گذشت چند ماه شاهد حرکت دندان های خود در جایگاه درست خود باشید. در شرایطی که دندان های فک بالا و یا پایین شما کمی به سمت جلو متمایل است، با کمک براکت های ارتودنسی می توانید آن ها را به سمت عقب متمایل کنید، این امر باعث می شود تا فرم لب  بعد از ارتودنسی تغییر بسیار چشمگیری کند.

دلایل تغییر فرم لب بعد از ارتودنسی

میزان تغییرات فرم لب ها بعد از ارتودنسی بسته به نوع روش درمانی که برای دندان های خود انتخاب می کنید، ممکن است لب ها نسبت به حالت قبل خود کمی بزرگتر دیده شده و در برخی مواردی نیز ممکن است لب های بالا و یا پایین کمی به سمت جلو متمایل شوند. در شرایطی که درمان های ارتودنسی را بهترین پزشک ارتودنسی در تهران انجام دهید، حرکت دندان های شما به شکلی انجام می شود که اثرات منفی بر روی تغییرات فرم لب های شما نگذارند.

بهبود ظاهر لب ها در درمان ارتودنسی توسط دکتر میرهاشمی

درمان های ارتودنسی به همان حدی که می توانند باعث اصلاح انواع ناهنجاری های فک و دندان در افراد شود، می تواند در زیبایی ظاهر چهره افراد نیز تاثیرگذار باشد. دکتر میرهاشمی با تسلط کافی که به انواع روش های درمانی ارتودنسی دارد، با نصب اصولی براکت و سیم های ارتودنسی بر روی دندان مراجعه کننده های خود، می تواند باعث تغییر فرم لب ها و اصلاح طرح لبخند شما عزیزان شود.

پس از اتمام دوره درمان ارتودنسی و جدا کردن براکت های ارتودنسی به دلیل صاف و ردیف شدن دندان ها و اصلاح ناهنجاری های فک، شاهد تغییرات بسیار مثبتی در فرم لب های خود خواهید بود. در صورتی که هر گونه تجربه ای در زمینه تغییر فرم لب بعد از ارتودنسی دارید، می توانید آن را با ما در قسمت پایین سایت به اشتراک بگذارید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *