هزینه های درمان ارتودنسی با بیمه تکمیلی

آیا پرداخت هزینه های درمان ارتودنسی با بیمه تکمیلی امکان پذیر است؟

مقدمه

یکی از سوالات بسیار رایجی که اغلب افراد در زمان انجام درمان ارتودنسی ممکن است با آن رو به رو شوند، این موضوع می باشد که آیا امکان پرداخت هزینه های درمان ارتودنسی با بیمه تکمیلی امکان پذیر است؟ چرا بسیاری از شرکت های بیمه هزینه های درمان ارتودنسی را پوشش نمی دهند؟ کدام یک از شرکت های بیمه برخی از هزینه  های دندانپزشکی را پوشش می دهند؟ اگر درباره هر یک از این پرسش ها اطلاعاتی ندارید، ما به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم این محتوا را تا انتها مطالعه کنید. با توجه به این که درمان های ارتودنسی یکی از درمان  های گران قیمت دندانپزشکی می باشند، بسیار مهم است بتوانید با توجه به وضعیت دندان و فک خود، بهترین و کم هزینه ترین روش درمانی را انتخاب کنید.

آیا ارتودنسی شامل بیمه تکمیلی می شود؟

بسیاری از افراد تمایل دارند تا برای کاهش هزینه های درمان ارتودنسی، قسمتی از هزینه های درمان خود را از طریق بیمه های تکمیلی پرداخت کنند. برخی از شرکت های بیمه برای مشتریان خود، امکان پرداخت برخی از هزینه های درمان ارتودنسی را فراهم کرده اند. موضوع بسیار مهمی که در این زمینه شما باید به آن توجه کنید، این می باشد که سقفی که هر یک از شرکت های بیمه برای پرداخت هزینه های ارتودنسی مشخص کرده اند، چقدر می باشد. به دلیل هزینه های بسیار بالایی که درمان های ارتودنسی دارند، بسیاری از شرکت های بیمه تمامی هزینه ها را پوشش نمی دهند.

آیا ارتودنسی شامل بیمه تکمیلی می شود

اگر قصد انجام ارتودنسی را برای دندان های خود دارید، به شما عزیزان توصیه می کنیم علاوه بر توجه به هزینه و بررسی شرایط پرداخت هزینه ها از طریق بیمه، در قدم اول بهتر است بهترین کلینیک دندانپزشکی ارتودنسی تهران را برای دریافت خدمات خود انتخاب کنید. متاسفانه برخی از دندانپزشکانی که تخصص و تجربه کافی در زمینه ارائه خدمات ارتودنسی ندارند، ممکن است با پرداخت هزینه های بسیار پایین اقدام به انجام ارتودنسی کنند. برای این که بتوانید بهترین نتایج درمانی را از درمان های ارتودنسی دریافت کنید، به شما عزیزان توصیه می کنیم حتما برترین متخصص ارتودنسی در تهران که تجربه کافی را در زمینه ارائه خدمات ارتودنسی دارند، انتخاب کنید.

کدام شرکت بیمه هزینه های دندانپزشکی را تحت پوشش قرار می‌ دهد؟

بیمه تامین اجتماعی

تعداد بیمه شدگان در تامین اجتماعی نسبت به سایر شرکت های بیمه فعال دیگر در کشور ایران، بسیار بیشتر می باشد. بیمه اجتماعی تنها درصدی از مبلغ خدمات درمانی و دندانپزشکی را برای بیمه شدگان خود پرداخت می کنند. با توجه به هزینه های گران قیمت درمان ارتودنسی، می توان گفت بیمه تامین اجتماعی این هزینه ها را پوشش نمی دهد.

بیمه تکمیلی البرز

هزینه های درمان ارتودنسی با بیمه تکمیلی البرز امکان پذیر است. اگر قصد استفاده از این نوع شرکت بیمه برای پرداخت هزینه های درمان ارتودنسی خود دارید، به سقف مبلغی که توسط بیمه تکمیلی برای مشتریان مشخص شده است، دقت کنید.

بیمه آسیا

بیمه آسیا هزینه های مرتبط با خدمات زیبایی از جمله درمان های ارتودنسی را پوشش نمی دهد.

بیمه تکمیلی دانا

بیمه تکمیلی دانا خدمات متعدد دندانپزشکی را پوشش می دهد. این شرکت بیمه خدماتی در زمینه پوشش دهی هزینه های درمان ارتودنسی برای مشتریان خود ارائه نمی دهد.

بیمه تکمیلی پارسیان

بیمه تکمیلی پارسیان نیز هزینه های درمان ارتودنسی را پوشش نمی دهد.

بیمه تکمیلی ایران

بیمه تکمیلی ایران هیچ گونه خدماتی در زمینه پوشش دهی هزینه های درمان ارتودنسی و یا ایمپلنت برای مشتریان خود  ارائه نمی دهد.

بیمه نیروهای مسلح

برخی از خدمات دندانپزشکی توسط بیمه نیروهای مسلح قابل پرداخت است. انواع روش های درمانی ارتودنسی توسط این نوع بیمه پوشش داده نمی شود.

کدام شرکت بیمه هزینه های دندانپزشکی را تحت پوشش قرار می‌ دهد

فهرست شرکت های بیمه در زمینه پوشش دهی هزینه های درمان ارتودنسی

نوع بیمه درمانی امکان پوشش دهی هزینه های درمان ارتودنسی پرداخت هزینه های سایر خدمات دندانپزشکی
تامین اجتماعی هزینه های ارتودنسی را پوشش نمی دهد کشیدن دندان- جرم‌ گیری-پر کردن بعضی دندان‌ ها
بیمه تکمیلی دانا هزینه های ارتودنسی را پوشش نمی دهد خدمات ویزیت-رایوگرافی دندان-کشیدن دندان-جرم گیری-عصب کشی دندان-روکش دندان ها-جراحی دندان نهفته
بیمه تکمیلی کوثر هزینه های ارتودنسی را پوشش نمی دهد جراحی لثه و برخی از خدمات سطحی دندانپزشکی
بیمه تکمیلی ایران هزینه های ارتودنسی را پوشش نمی دهد برخی از خدمات سطحی دندانپزشکی
بیمه نیروهای مسلح هزینه های ارتودنسی را پوشش نمی دهد کشیدن دندان- جرم‌ گیری-پر کردن بعضی دندان‌ ها و سایر خدمات دیگر
بیمه تکمیلی البرز هزینه های ارتودنسی را پوشش می دهد ارتودنسی-ایمپلنت-بریج-پر کردن-کشیدن دندان
بیمه تکمیلی پارسیان هزینه های ارتودنسی را پوشش نمی دهد درمان ریشه-ترمیم دندان-جرم گیری-روکش دندان-کشیدن دندان

کدام یک از هزینه های دندانپزشکی توسط بیمه تکمیلی پوشش داده می شود؟

با توجه به شدت آسیب هایی که به دندان و فک شما وارد شده است، اغلب هزینه های درمانی نیز که در این زمینه تعریف شده است، متفاوت می باشد. برای این که بتوانید بهترین شرکت های بیمه را برای پرداخت هزینه های دندانپزشکی خود انتخاب کنید، باید در قدم اول درباره هزینه هایی که شرکت های پوشش می دهند، مطلع شوید. چند نمونه از مهمترین مواردی که اغلب شرکت های بیمه هزینه آن ها را پوشش می دهند شامل:

هزینه های مرتبط با ویزیت

بسیاری از شرکت های بیمه تکمیلی هزینه های مرتبط با ویزیت، آزمایش، نسخه نویسی را پوشش می دهند.

رادیوگرافی دندان

قبل از این که بهترین روش درمانی را در حوزه دندانپزشکی برای اصلاح دندان های شما انتخاب شود، شما عزیزان نیاز دارید تا از دندان های عکس بگیرید. رادیوگرافی دندان می تواند در مطب دندانپزشک متخصص شما و یا برخی از کلینیک های خصوصی دیگر که به صورت تخصصی در زمینه عکس برداری از دندان ها فعالیت دارند، انجام شود.

گرافی پری اپیکال یا بایت وینگ از جمله موارد مرتبط با رادیوگرافی دندان ها می باشد که بسیاری از شرکت های بیمه تکمیلی هزینه های آن را پوشش می دهند، در چنین شرایطی دیگر شما عزیزان نیازی به پرداخت هزینه ای را ندارید.

رادیوگرافی دندان

پر کردن

در مواردی که دندان های شما نیاز به پر کردن دندان به صورت سطحی را داشته باشند، می توانید هزینه های خود را از طریق شرکت های بیمه تکمیلی پرداخت کنید.

کشیدن دندان

اگر قصد کشیدن دندان های عقل، قدامی و یا خلفی خود دارید، می توانید از خدمات ارائه شده توسط بسیاری از شرکت های بیمه تکمیلی برای پرداخت هزینه های خود استفاده کنید.

جرم گیری

با توجه به هزینه هایی که جرم گیری لثه دندان ها توسط کلینیک های دندانپزشکی مشخص شده است، شرکت های بیمه تکمیلی هزینه های جرم گیری را پوشش می دهند.

جرم گیری دندان

جراحی دندان

در مواردی که برای خارج کردن دندان های نهفته خود و یا کشیدن دندان ها نیاز به جراحی دارید، می توانید هزینه های خود را از طریق شرکت های بیمه پرداخت کنید.

سخن پایانی درباره پوشش هزینه های درمان ارتودنسی با بیمه

با توجه به مزایایی که انواع روش های درمان ارتودنسی برای افراد دارند، باعث شده است تا امروز ارتودنسی جنبه زیبایی و درمانی داشته باشد. با این وجود می توان گفت به دلیل هزینه های بسیار بالای درمان ارتودنسی و همچنین به دلیل این که بسیاری از شرکت های بیمه درمان های ارتودنسی را در دسته درمان های زیبایی قرار داده اند، بسیاری از شرکت های بیمه هزینه های ارتودنسی را پوشش نمی دهند. امکان پوشش دهی هزینه های برخی از خدمات دندانپزشکی از جمله کشیدن دندان، پر کردن، جرم گیری، رادیوگرافی دندان و سایر موارد دیگر با توجه به سقفی که توسط هر یک از شرکت های بیمه تعریف شده است، وجود دارد. اگر برای دریافت خدمات ارتودنسی خود به دنبال شماره تلفن متخصص ارتودنسی تهران هستید، می توانید با شماره 09128938238 تماس بگیرید.

امیدواریم با مطالعه این مقاله توانسته باشید اطلاعات مفیدی در زمینه هزینه های درمان ارتودنسی با بیمه تکمیلی، کسب کرده باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *