اقدامات قبل از ارتودنسی

نکاتی که قبل از شروع درمان ارتودنسی باید بدانید

مقدمه

ارتودنسی می تواند برای درمان طیف گسترده ای از مشکلات دندانی، از شلوغی ساده دندان ها تا مسائل پیچیده تر مانند ناهماهنگی فک، مورد استفاده قرار گیرد. متخصص ارتودنسی تهران قادر است پس از معاینه کاملا تخصصی دندان های شما، بسته به شرایط فک و موقعیت دندان ها، بهترین روش درمانی را برای شما انتخاب کند. هدف از انجام ارتودنسی برای دندان ها، اصلاح شلوغی دندان ها و همچنین درمان ناهنجاری فک می باشد. با دریافت خدمات از پزشک متخصص ارتودنسی تهران و نگهداری اصولی از دندان های خود، می توانید ظاهر لبخند خود را بهبود بخشید. ما در این مقاله قصد داریم در ارتباط با اقدامات ضروری قبل از ارتودنسی که نیاز است فرد انجام دهد، توضیح دهیم. لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

قبل از ارتودنسی چه باید کرد

قبل از ارتودنسی چه باید کرد

قرار دادن براکت های ثابت و متحرک می تواند یک تجربه متفاوت برای شما باشد. قبل از این که اقدام به انجام این روش درمانی برای اصلاح دندان های خود کنید، بهتر است درباره نوع روش درمانی که انتخاب می کنید، اطلاعاتی داشته باشید. شما عزیزان در هر سنی که هستید، می توانید برای درمان ناهنجاری های فک و دندان های خود، از روش درمانی ارتودنسی ثابت و یا متحرک استفاده کنید. در شرایطی که لثه های شما سالم نباشند و یا بهداشت دهان و دندان خود را به خوبی رعایت نکنید، نمی توانید از ارتودنسی برای اصلاح دندان های خود استفاده کنید. دندانپزشک متخصص پس از معاینه دندان های شما، ممکن است تصمیم بگیرد تا اقداماتی از جمله کشیدن دندان، جرمگیری و غیره را انجام دهید. رعایت رژیم غذایی مناسب قبل و پس از درمان ارتودنسی الزامی می باشد.

در شرایطی که دندان های شما نیاز به پر شدن و یا عصب کشی دارند، بهتر است قبل از شروع درمان ارتودنسی خود، اقدام به درمان آن کنید. این امر در مواردی که از ارتودنسی متحرک برای اصلاح دندان های خود استفاده می کنید، بسیار حائز اهمیت می باشد. عدم رعایت بهداشت دهان و دندان در قبل و حین درمان ارتودنسی متحرک، باعث می شود تا دندان های شما پوسیده شوند.

اقدامات قبل از ارتودنسی

  • تصمیم گیری برای انجام ارتودنسی

با توجه به پیشرفت های بسیار چشمگیری که امروزه در حوزه دندانپزشکی رخ داده است، روش های درمان متعددی برای درمان ناهنجاری های دندان و فک نیز ایجاد شده است. مدت زمان بهبود و روش اعمال هر یک از این روش های درمانی متفاوت می باشد. یکی از بهترین روش های درمانی برای اصلاح دندان های شلوغ و کج شده و همچنین برای آن دسته از افرادی که استخوان فک آن ها کمی به سمت جلو و یا عقب متمایل شده است، انجام ارتودنسی می باشد.

  • انتخاب بهترین کلینیک دندانپزشکی

با انتخاب بهترین مرکز ارتودنسی تهران و دریافت خدمات از آن ها، می توانید درصد موفقیت درمان ارتودنسی خود را افزایش دهید. شما عزیزان از طریق پرسش از دوستان و آشنایان و یا از طریق سرچ در گوگل، می توانید بهترین متخصص ارتودنتیست را انتخاب کنید. یک کلینیک دندانپزشکی معتبر با پرسنل متخصص و تجهیزات پیشرفته قادر است تا بالاترین سطح خدمات را برای مراجعه کننده های خود ارائه دهد. در زمان انتخاب بهترین کلینیک دندانپزشکی باید به محیط آن نیز توجه کنید، در صورت آلوده بودن محیط این مراکز احتمال ایجاد بیماری های عفونی در دهان افراد بسیار زیاد می باشد.

دکتر امیرحسین میرهاشمی به عنوان یکی از بهترین متخصصین ارتودنسی دندان که در شهر تهران فعالیت دارد، قادر است کلیه ی خدمات زیبایی و درمانی را در محیطی کاملا استریل شده، ارائه دهد. این دندانپزشک متخصص تمامی تلاش خود را به کار برده است تا با ارائه سیستم نوبت دهی سامان یافته، از شلوغی مطب خود جلوگیری کند. اگر قصد اصلاح دندان های خود را دارید و به دنبال بهترین دندانپزشک ارتودنسی هستید که از میزان مهارت و توانایی آن اطمینان داشته باشید، می توانید با خیال آسوده به مطب دکتر میرهاشمی مراجعه کرده و از خدمات آن استفاده کنید.

  • دریافت مشاوره

بهترین دکتر ارتودنسی تهران در طی جلسه های مشاوره قبل از این که درمان ارتودنسی را برای مراجعه کننده های خود شروع کند، کلیه ی روند درمانی را با جزئیات کامل توضیح می دهد. بهتر است در این جلسه کلیه ی سوالاتی که در زمینه ارتودنسی دارید و همچنین سوابق پزشکی خود را با دندانپزشک مطرح کنید.

  • معاینه دندان ها

یکی از مهمترین اقدامات قبل از ارتودنسی، معاینه دندان ها و بررسی میزان پوسیدگی و خرابی دندان ها می باشد. در برخی موارد به دلیل مشکلاتی که در استخوان فک افراد وجود دارد، ممکن است دندانپزشک متخصص تصمیم بگیرد که قبل از شروع درمان ارتودنسی، فک خود را جراحی کنید.

در شرایطی که مشکلات دندانی شما جزئی باشد، می توانید از ارتودنسی متحرک و یا نامرئی برای اصلاح دندان های خود استفاده کنید. در مواردی نیز که میزان ناهنجاری موجود در دندان و فک شما شدید باشد، بهتر است از ارتودنسی ثابت برای درمان آن استفاده کنید. ارتودنتیست قبل از شروع درمان خود از دندان های شما فوتوگرافی مخصوصی می گیرد تا پس از اتمام دوره درمان ارتودنسی، روند بهبود دندان ها را بررسی کند.

معاینه دندان قبل از ارتودنسی

  • ترمیم دندان قبل از ارتودنسی

یکی از مهمترین اقدامات قبل از ارتودنسی، اطمینان از سلامت دندان های خود و وجود عفونت در دهان می باشد. در شرایطی که میزان پوسیدگی دندان ها بسیار شدید باشد، ممکن است نیاز باشد تا دندان های خود را بکشید. در برخی موارد برای افزایش فضای بیشتر در دهان و بسته به نظر دندانپزشک خود، نیاز است تا دندان های پوسیده شده خود را کشیده و دیگر نیازی به ترمیم آن قبل از ارتودنسی نداشته باشید. از این جهت قبل از این که درمان ارتودنسی خود را شروع کنید، بهتر است دندان های خود را به متخصص ارتودنسی نشان داده و اقدامات اولیه را برای آماده سازی دندان های خود انجام دهید.

  • درمان بیماری لثه

در شرایطی که بهداشت دهان و دندان خود را به خوبی رعایت نکنید، احتمال ایجاد بیماری لثه در دهان شما وجود دارد. در چنین شرایطی شما شاهد تورم، قرمز شدن و حتی خونریزی در لثه های خود خواهید بود. قبل از شروع درمان ارتودنسی بهتر است لثه های شما به صورت دقیق بررسی شده و در صورت مشکل، آن ها را برطرف کنید.

  • کشیدن دندان قبل از ارتودنسی

بسته به وضعیت دندان های خود ممکن است دندانپزشک متخصص تصمیم بگیرد در طول درمان ارتودنسی، دندان های اضافه در دهان شما را بکشد. کشیدن دندان قبل از ارتودنسی زمانی نیاز است که دندان های شما برای صاف شدن فضای کافی در دهان نداشته باشند.

  • انتخاب بهترین روش ارتودنسی

بسیار مهم است انواع روش درمان ارتودنسی بسته به وضعیت دندان ها و شرایط فک شما انتخاب شود. در صورتی که بهترین روش ارتودنسی برای اصلاح دندان های شما استفاده نشود، در پایان دوره درمان ارتودنسی شاهد تغییراتی در دندان های خود نخواهید بود. برای مثال در مواردی که میزان شلوغی دندان ها و انحراف آن بسیار شدید باشد، نمی توان از ارتودنسی متحرک برای اصلاح آن استفاده کرد.

  • بلیچینگ قبل از ارتودنسی

برای این که چسب های ارتودنسی به صورت محکم تر بر سطح دندان ها متصل شوند، نیاز است تا پلاک ها از سطح دندان کاملا پاک شود. بسته به صلاحدید دندانپزشک خود ممکن است نیاز داشته باشید تا قبل از انجام ارتودنسی، دندان های خود را جرمگیری کنید.

سخن پایانی

با اطلاع از اقدامات ضروری قبل از ارتودنسی و انجام آن، دندان ها در وضعیت بهتری قرار می گیرند و احتمال موفقیت درمان ارتودنسی برای افراد نیز بیشتر می شود. داشتن دندان های سالم و زیبا دغدغه بسیاری از افراد است، انتخاب روش درمانی ارتودنسی می تواند تا حد بسیار زیادی باعث اصلاح دندان های شلوغ و بی نظم شما شود. در شرایطی که قصد استفاده از ارتودنسی برای دندان های خود دارید، بهتر است یک کلینیک دندانپزشک معتبر را پیدا کرده و سپس اقدام به اصلاح دندان های خود را کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *