مسافرت در طول درمان ارتودنسی

نکاتی که باید برای مسافرت در طول درمان ارتودنسی به آن توجه کنید

مقدمه

برای این که بتوانید بعد از نصب براکت های ارتودنسی، نتایج مورد دلخواه خود را از این نوع روش درمانی بدست آورید، باید در طول درمان و پس از آن به مراقبت هایی که توسط دندانپزشک برای شما عنوان می شود، به طور کامل عمل کنید. در برخی موارد ممکن است در طول درمان ارتودنسی شما مجبور شوید تا به مسافرت بروید، در چنین شرایطی شاید این سوال پیش آید که چگونه می توان از براکت های ارتودنسی در طول سفر مراقبت کرد؟ آیا نیاز است تا وسایل و یا ابزار مخصوصی را در طول سفر برای مراقبت از بریس ها همراه خود داشته باشیند؟ در صورت درد و یا ایجاد مشکلات برای بریس های ارتودنسی در طول سفر چه کاری باید انجام داد؟ اگر درباره هر یک از پرسش ها اطلاعاتی ندارید، به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم این مقاله را تا انتها مطالعه کنید. ما در این محتوا قصد داریم پیرامون موضوع مسافرت در طول درمان ارتودنسی و راهکارهایی برای مراقبت از براکت های ارتودنسی در طول سفر برای شما توضیح دهیم.

چگونه می توان از دندان های ارتودنسی در طول سفر مراقبت کرد؟

ممکن است در طول درمان ارتودنسی خود مجبور شوید تا به مسافرت بروید، در چنین شرایط بسیار مهم است بتوانید از دندان های ارتودنسی شده خود به گونه ای مراقبت کنید تا مشکلات به وجود آمده برای دندان و براکت های ارتودنسی خود را به حداقل برسانید.

چگونه می توان از دندان های ارتودنسی در طول سفر مراقبت کرد

از جمله مهمترین مواردی که باید برای مسافرت در طول درمان ارتودنسی به آن توجه کنید شامل موارد:

1-حتما به موارد بهداشت برای مراقبت از براکت های ارتودنسی توجه کنید

رعایت بهداشت در طول ارتودنسی به خصوص در زمان مسافرت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. با توجه به این که در طول سفر شما عزیزان به دندانپزشک خود دسترسی ندارید،  باید از براکت های ارتودنسی به گونه ای مراقبت کنید تا از ایجاد مشکلات برای بریس های ارتودنسی خود جلوگیری کنید. دکتر فوق تخصص ارتودنسی تهران پس از براکت های ارتودنسی نکات بهداشتی که باید برای مراقبت از براکت های خود رعایت کنید، را برای شما عنوان می کند. با توجه به رعایت موارد بهداشتی در طول ارتودنسی، شما نیاز خواهید داشت تا بعد از هر وعده غذایی از مسواک و نخ دندان برای تمیز کردن دندان های ارتودنسی خود استفاده کنید.

در طول مسافرت با توجه به این که اکثر اوقات در طول روز بیرون از خانه هستید، بهتر است یک کیت کوچک همراه خود داشته باشید که بتوانید مسواک مخصوص ارتودنسی، خمیر دندان و نخ دندان را در آن نگهداری کنید. از مسواک به صورت مرتب استفاده کنید و حتما بعد از هر وعده های غذایی آب زیادی بنوشید تا بقایای مواد غذایی را از سطح دندان های خود پاک کنید.

نکاتی که باید برای مسافرت در طول درمان ارتودنسی به آن توجه کنید

در طول سفر به شما عزیزان توصیه می کنیم برای جلوگیری از وارد شدن آسیب به بریس های خود و رعایت موارد بهداشتی به هیچ عنوان سیگار و دخانیات استفاده نکنید.

2-کش های ارتودنسی اضافه همراه خود داشته باشید

برای مسافرت در طول درمان ارتودنسی به شما عزیزان توصیه می کنیم کش های ارتودنسی اضافه ای را همراه خود داشته باشید. بهترین دکتر متخصص ارتودنسی در تهران پس از بررسی کاملا تخصصی دندان های شما ممکن است با توجه به شرایط آن ها تصمیم بگیرد تا از کش های ارتودنسی برای جابجایی دندان های شما استفاده کند. نگهداری از کش های ارتودنسی به مدت زمان طولانی برای بسیاری از بیماران دشوار است و ممکن است در حین هر وعده غذایی کش های ارتودنسی پاره شوند. در برخی موارد نیز ممکن است کش های ارتودنسی گم شوند و یا بیماران آن را قورت دهند. در مواردی که کش های ارتودنسی آسیب ببینند، می توانید به کلینیک دندانپزشکی ارتودنسی تهران مراجعه کرده و کش های ارتودنسی را مجددا بر روی دندان های ارتودنسی شده خود نصب کنید.

کش های ارتودنسی  اضافه در طول سفر همراه خود داشته باشید

هنگام مسافرت در طول درمان ارتودنسی با توجه به این که دسترسی به دندانپزشک خود ندارید، ممکن است گم شدن کش های ارتودنسی مشکلات بسیار جدی ای برای دندان های شما به وجود آورد. همراه داشتن تعدادی از کش های ارتودنسی در چنین شرایطی به شما می توان کمک کند تا از ایجاد هرگونه مشکل در روند درمانی خود جلوگیری کنید. حتما برای نصب اصولی کش های ارتودنسی بر روی دندان های خود، با دندانپزشک خود مشورت کنید.

3- فهرستی از آنچه می توانید بخورید را تهیه کنید

برخی از مواد غذایی ممکن است باعث وارد شدن آسیب های بسیار شدید به براکت های ارتودنسی و یا شکسته شدن آن ها شوند. در برخی موارد نیز مصرف نوشیدنی های رنگی می تواند باعث تغییر رنگ براکت های ارتودنسی شود. از این جهت بهتر است قبل از این که اقدام به مسافرت در طول درمان ارتودنسی کنید، لیست مواد غذایی که می توانید بخورید را تهیه کنید.

  • از نوشیدنی های شیرین پرهیز کنید، زیرا مواد تشکیل دهنده آن ها می تواند به مرور زمان باعث پوسیدگی دندان شود. حتی ممکن است براکت های سرامیکی، ترازهای شفاف یا دندان های شما را لکه دار کنند.
  • میوه ها و سبزیجات را به قطعات کوچک برش دهید تا جویدن آن برای شما سخت نباشد.

4-قبل از سفر حتما از سلامت براکت های ارتودنسی مطمئن شوید

به شما عزیزان توصیه می کنیم قبل از مسافرت در طول درمان ارتودنسی حتما به متخصص ارتودنتیست در تهران مراجعه کرده و از سلامت براکت های ارتودنسی خود مطمئن شوید.

برای مراقبت از براکت های ارتودنسی در طول سفر

5-داروهای مسکن را همراه خود داشته باشید

در طول مسافرت ارتودنسی ممکن است به دلیل عدم نگهداری درست از براکت های ارتودنسی خود، کمی احساس درد کنید. مقداری مسکن های بدون نسخه مانند ایبوپروفن یا استامینوفن و همچنین مقداری دهانشویه ضد عفونی کننده برای تسکین لثه ها در طول سفر همراه خود داشته باشید. مصرف برخی از داروها در طول ارتودنسی با توجه به نوع ترکیباتی که دارند، می تواند در حرکت دندان های ارتودنسی تاثیر منفی بگذارد، از این جهت درباره استفاده از هر یک از داروهای مسکن با دندانپزشک خود مشورت کنید.

چه وسایلی را باید قبل از سفر در طول درمان ارتودنسی تهیه کنید؟

بهتر است برای مسافرت در طول درمان ارتودنسی مقداری موم را همراه خود داشته باشید. موم های ارتودنسی را می توانید بر روی هر قطعه فلزی بچسبانید تا از ایجاد حساسیت برای دندان و لثه خود تا حد بسیار زیادی جلوگیری کنید. از جمله مهمترین وسایلی که به شما عزیزان توصیه می کنیم برای مسافرت در طول درمان ارتودنسی همراه خود داشته باشیند شامل موارد:

  • مسواک معمولی و بین دندانی
  • مسواک مسافرتی
  • دهانشویه حاوی فلوارید
  • خمیردندان
  • نخ دندان
  • موم و کش ارتودنسی
  • ابزاری برای سفت کردن سیم ها

توصیه ما به شما برای مراقبت از براکت های ارتودنسی در طول سفر

قبل از مسافرت در طول ارتودنسی به شما عزیزان توصیه می کنیم حتما در قدم اول به مطب متخصص ارتودنسی تهران مراجعه کرده و از وضعیت سلامت دندان های خود مطمئن شوید. موارد مراقبتی که در طول سفر باید رعایت کنید را از دندانپزشک خود بپرسید. استفاده منظم از مسواک و نخ دندان می تواند تا حد بسیار زیادی از ایجاد پوسیدگی و وارد شدن آسیب به براکت های ارتودنسی در طول سفر شما جلوگیری کند. اگر در طول سفر دچار التهاباتی شدید، می توانید از محلول آب و نمک برای شستشوی دهان خود استفاده کنید.

اگر تجربه ای در زمینه مسافرت در طول درمان ارتودنسی دارید، می توانید آن را با ما در قسمت پایین سایت به اشتراک بگذارید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *