درمان دندان های خرگوشی

اصلاح دندان خرگوشی با ارتودنسی

مقدمه

در صورتی که فرزند شما دارای ناهنجاری های دندان از جمله دندان خرگوشی است، اگر در مدت زمان کوتاهی اقدام به درمان آن نکنید، ممکن است تاثیرات بسیار بدی روی روان کودک شما گذاشته و فرزند شما آسیب های روحی شدیدی ببیند. افراد به دلیل ناهنجاری کلاس 2 یا جلو بودن فک بالا و عقب بودن فک پایین، فک بالا بیش از حد به سمت پایین رشد کرده یا فک بالایی که ارتفاع زیادی پیدا کرده است به سمت پایین منحرف شده است، وجود لب بالای کوتاه، نبود دندان، عدم فعالیت لب بالا و پایین و نداشتن فانکشن لبی مناسب، باعث ایجاد دندان خرگوشی در افراد می شود. لازم است پزشک متخصص ارتودنسی تهران بر اساس علتی که باعث ایجاد دندان خرگوشی در افراد شده است، درمان را انجام دهد. اگر مشکلات دندان خرگوشی خود را در سنین کودکی درمان نکنید، در بزرگسالی ممکن است نیاز داشته باشید تا در کنار استفاده از ارتودنسی، فک خود را نیز جراحی کنید. معاینه دقیق سن 7 و 10 و 12 سالگی، سه سن طلایی برای غربالگری بیماران ارتودنسی است، در صورت تشخیص زود هنگام درمان ارتودنسی، می توانید درمان بهینه و پرفایده و کم خطرتری را انجام دهید. اگر دندان های خرگوشی دارید و قصد دارید با استفاده از بهترین روش های درمانی آن ها را اصلاح کنید، بهترین است به معتبرترین مرکز ارتودنسی تهران مراجعه کرده و از خدمات ارتودنسی آن استفاده کنید. دکتر امیرحسین میرهاشمی به عنوان یکی از بهترین متخصص ارتودنسی تهران که سال های زیادی است در زمینه ارتودنسی بالاترین سطح خدمات را برای مراجعه کننده عزیز خود ارائه می دهد، قادر است تا کلیه ی ناهنجاری های دندان از جمله دندان های خرگوشی را درمان کند. ما در این محتوا قصد داریم در ارتباط با درمان های دندان خرگوشی با استفاده از ارتودنسی توضیح دهیم، لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

اصلاح دندان خرگوشی با ارتودنسی

دندان خرگوشی چیست

دندان خرگوشی به آن دسته از افرادی گفته می شود که دندان آن ها ظاهر نامناسبی داشته و یا به اصطلاح دندان های جلوی آن ها کمی به سمت جلو متمایل شده باشد. با توجه به عدم تقارن فک و میزان جلو بودن دندان ها، شدت ناهنجاری ها نیز متفاوت می باشد. بهترین دکتر ارتودنسی تهران پس از معاینه کاملا تخصصی دندان های شما و مشاهده عکس OPG تصمیم می گیرد تا از کدام روش درمانی ارتودنسی برای اصلاح دندان های شما استفاده کند.

علل ژنتیکی از مهمترین عواملی است که می تواند باعث ایجاد دندان خرگوشی در افراد شود. برخی از کودکان ممکن است به صورت مادرزادی با مشکلات عقب و یا جلو بودن فک بالا و پایین خود روبه رو شوند، مراجعه به موقع به بهترین دندانپزشک باعث می شود تا روند درمانی ناهنجاری دندان ها در مدت زمان کوتاهی و با درصد موفقیت بالایی انجام شود. در برخی موارد نیز گزارش شده است به دلیل وجود دندان های نهفته، دندان ها در زاویه مناسبی در دهان قرار نداشته و کمی به سمت جلو متمایل شده باشند. عادت های بد دهانی از جمله مکیدن انگشت می تواند باعث وارد شدن آسیب به دندان ها و انحراف آن ها می شود.

دندان خرگوشی چیست

ارتودنسی دندان های خرگوشی

ارتودنسی یکی از بهترین روش های درمانی برای اصلاح دندان های خرگوشی است که امروزه توسط متخصصین دندانپزشک برای اکثر مراجعه کننده ها استفاده می شود. براکت هایی که در سطح دندان ها نصب می شود با اعمال فشار مناسب به دندان ها باعث می شود تا در گذر زمان دندان ها حرکت کرده و ناهنجاری های مربوط به دندان خرگوش نیز رفع شود. در شرایطی که درمان های دندان خرگوشی به درستی برای افراد اجرا شود، می توانند باعث شوند تا دندان ها در بهترین فرم خود قرار گیرند. به شما عزیزان توصیه می کنیم برای افزایش درصد موفقیت درمانی خود، حتما به نکات مراقبتی که قبل و پس از ارتودنسی خرگوشی توسط متخصص دندانپزشک عنوان می شود، عمل کنید.

ارتودنسی ثابت و متحرک از جمله بهترین درمان های دندان خرگوشی می باشند، انتخاب هر یک از این روش ها بسته به شدت ناهنجاری دندان ها توسط دندانپزشک مشخص می شود. با مراجعه به مطب دکتر میرهاشمی و دریافت خدمات از آن، می توانید به صورت کامل با روند درمانی خود مطلع شوید.

درمان دندان خرگوشی در کودکان

در شرایطی که درمان های دندان خرگوشی را برای کودک خود به موقع انجام ندهید، این عارضه ممکن است بر روی گفتار، خوردن، سلامت دندان ها، پوسیده شدن مینای دندان تاثیر بسیار بدی گذاشته و باعث ایجاد مشکلاتی در تنفس شما شود. جلو بودن دندان ها خرگوشی نسبت به حالت عادی باعث می شود تا سطح دندان های جلو در تماس مستقیم با هوا در مدت زمان طولانی قرار گیرند، این امر باعث می شود تا در طولانی مدت خطر ایجاد پوسیدگی را در دندان ها افزایش دهد.

درمان دندان خرگوشی در کودکان

هزینه ارتودنسی دندان خرگوشی

عوامل زیادی می توانید در درمان های دندان خرگوشی از جمله دستمزد دندانپزشک، موقعیت جغرافیایی کلینیک، نوع درمان انتخابی برای اصلاح دندان ها، طول درمان، نوع متریال استفاده شده برای ارتودنسی دندان خرگوشی و غیره تاثیرگذار باشد. قیمت دقیق ارتودنسی دندان خرگوشی پس از معاینه بالینی توسط دندانپزشک مشخص می شود. جهت اطلاع از تعرفه های ارتودنسی دندان، می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

جمع بندی نهایی

بسیاری از افراد به دلیل بدشکل بودن دندان های خود، تصمیم می گیرند تا از ارتودنسی استفاده کنند. دندان های خرگوشی یکی از ناهنجاری دندان می باشد که بر روی ظاهر و لبخند افراد تاثیر بسیار بدی می گذارد. در صورتی که با این نوع مشکل در دندان های خود روبه رو شدید، بهتر است در کوتاه ترین زمان ممکن به دندانپزشک متخصص مراجعه کرده و اقدام به درمان آن ها کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *