درمان اوربایت با ارتودنسی

چگونه می توان اوربایت را با ارتودنسی اصلاح کرد؟

مقدمه

منظور از اوربایت جلو بودن دندان های بالایی نسبت به دندان های پایین می باشد، که این امر می تواند باعث ایجاد نامرتبی در دندان های شما و در موارد شدیدتر ظاهر بسیار بدی را در افراد ایجاد کند. در اکثر موارد ناهنجاری اوربایت توسط ارتودنسی قابل درمان می باشد، بسته به صلاحدید دندانپزشک خود ممکن است نیاز باشد تا همراه با ارتودنسی، درمان جراحی فک نیز انجام شود. با توجه به این که درمان این نوع ناهنجاری بسیار تخصصی می باشد و کوچکترین اشتباه در طول درمان ممکن است باعث ایجاد صدمات جبران ناپذیری به ساختار فک شود، به شما عزیزان توصیه می کنیم برای درمان اوربایت با ارتودنسی حتما به بهترین متخصص ارتودنسی تهران مراجعه کرده و از خدمات آن استفاده کنید. در این مقاله درباره تشخیص اوربایت و نحوه درمان این نوع ناهنجاری به صورت مفصل توضیح می دهیم، لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

اوربایت (اورجت) چیست؟

هنگامی که دندان های بالایی بیش از حد از دندان های پایین بیرون زده اند، دندان های اوربایت ایجاد می شوند. هنگامی که این مشکل به اندازه کافی شدید شود، ممکن است منجر به آسیب غیرقابل برگشت دندان و اختلال در عملکرد مفصل گیجگاهی فکی شود. اوربایت عمدتا به دلایل ژنتیکی ایجاد می شود و باعث می شود دندان های جلویی طوری به نظر برسند که گویی از روی فک بیرون زده اند. اگر این عارضه دندانی درمان نشود، می تواند مشکلات سلامتی جدی مانند اختلالات گیجگاهی فکی، اختلالات گفتاری، درد هنگام جویدن، بیماری لثه و مشکلات تنفسی را در افراد ایجاد کند.

درمان های معمول اوربایت شامل استفاده از دستگاه های اصلاحی است، اما ممکن است در برخی موارد نیاز به جراحی نیز باشد. ارتودنتیست ها با استفاده از دستگاه های اصلاحی مانند بریس و اینویزیلاین، اوربایت را درمان می کنند. برای درمان اوربایت با ارتودنسی، نیاز دارید تا در بازه های زمان مشخص و به صورت منظم به دندانپزشک خود مراجعه کرده تا روند درمانی خود را با درصد موفقیت بیشتری طی کنید.

مشاوره ارتودنسی

دلایل ایجاد اوربایت

  • دندان قروچه

دندان قروچه یک اتفاق بسیار معمول در هنگام خواب است که اغلب منشا ایجاد اوربایت نیز می باشد. اگر با مشکل دندان قروچه رو به رو هستید ممکن است در گذر زمان مینای دندان خود را از دست داده و در نهایت شاهد ایجاد پوسیدگی های گسترده در دندان های خود باشید.

  • مکیدن شست

در حالی که مکیدن انگشت شست برای کودک طبیعی است، اما اگر در سنین بالای سه یا چهار سالگی و در طول رشد دندان‌ های دائمی ادامه یابد، فشار ایجاد شده در اثر مکیدن انگشت ممکن است باعث شود دندان‌ های دائمی با زاویه‌ ای غیرطبیعی رشد کنند.

  • دندان های از دست رفته یا نهفته

فاصله یا شلوغی دندان ها ممکن است منجر به نامرتبی دندان های جلویی شود. هنگامی که یک یا دو دندان خود را از دست می دهید، دندان های باقی مانده شروع به حرکت می کنند، در چنین شرایطی موقعیت دندان های شما تغییر می کند. فضای ناکافی برای دندان ها نیز ممکن است باعث ایجاد مشکلات هم ترازی در دندان ها شود.

  • ژنتیک

اوربایت یک بیماری ژنتیکی است، به این معنی که اگر والدین، خواهر و برادر یا سایر اقوام شما این بیماری را داشته باشند، شما نیز ممکن است درگیر این بیماری شوید.

چگونه می توان اوربایت را با ارتودنسی اصلاح کرد؟

چگونه با ارتودنسی می توان اوربایت را درمان کرد؟

درمان اوربایت با ارتودنسی به عنوان یکی از راه‌ حل ‌های اصلی برای تصحیح این مشکل شناخته می ‌شود. بهترین دکتر ارتودنسی تهران می ‌تواند با برنامه‌ ریزی دقیق و شخصی، از طریق استفاده از ابزارها و براکت‌ های ارتودنسی، دندان ‌های بالا را به جایگاه مناسب و زاویه درستی برگرداند. روش های اصلاح اوربایت بسته به سن بیمار متفاوت است، در واقع می توان گفت گزینه های درمانی برای کودکان ممکن است همیشه برای بیماران مسن مناسب نباشد. در بسیاری از موارد، درمان اوربایت برای کودک شامل اقدامات پیشگیرانه است، به خصوص اگر علائم به موقع شناسایی شده باشند. مراحل درمان اوربایت با ارتودنسی شامل موارد:

  • تشخیص و ارزیابی:

در ابتدا، دندانپزشک ارتودنسی مشکل اوربایت را تشخیص می‌ دهد و اثرات آن را بر روی دندان ‌ها و چهره مورد ارزیابی قرار می‌ دهد.

  • برنامه ‌ریزی درمان:

بر اساس ارزیابی انجام شده، یک برنامه درمانی تنظیم می ‌شود که شامل استفاده از براکت‌ ها، سیم ‌های ارتودنسی و تنظیمات دندان ‌ها می باشد.

  • تنظیم:

با استفاده از براکت‌ ها و سیم‌ های ارتودنسی، دندان ‌ها به آرایش درستی تنظیم می ‌شوند تا اوربایت تصحیح شود.

چگونه با ارتودنسی می توان اوربایت را درمان کرد

  • مراقبت و پیگیری:

درمان اوربایت نیاز به مراقبت و پیگیری دقیقی دارد. پزشک متخصص ارتودنسی تهران، باید شما را در طی فرآیند درمان راهنمایی کرده و ویزیت های منظمی را برای بیماران خود مشخص کند.

مزیت انجام ارتودنسی برای درمان اوربایت

انجام ارتودنسی برای درمان اوربایت (بزرگتر شدن بی ‌منطق دندان ‌های بالا) دارای مزایایی از جمله:

  • تصحیح ظاهر دندان: اوربایت می‌ تواند باعث ایجاد ظاهر غیر طبیعی در دندان‌ های بالایی و چهره افراد شود. با انجام ارتودنسی، دندان‌ های بالایی در جایگاه مناسب خود تنظیم می‌ شوند و پس از اتمام درمان چهره شما به حالت طبیعی خود باز می گردد.
  • بهبود عملکرد دندان‌ ها: اوربایت می ‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی در هنگام غذا خوردن برای افراد شود، در چنین شرایطی می توان با استفاده از ارتودنسی عملکرد دندان ها را بهبود بخشید.
  • کاهش خطرات بهداشتی: این نوع ناهنجاری فکی باعث ایجاد مشکلات بهداشتی مانند سختی هایی در تمیز نگه داشتن دندان ‌ها و لثه ‌ها می شود. در مواردی که دندان ها در موقعیت مناسب خود قرار گیرند، شما عزیزان می توانید به راحتی آن ها را تمیز کرده و از ایجاد لکه و بیماری هایی در لثه خود جلوگیری کنید.
  • کاهش درد و عدم راحتی: اوربایت می ‌تواند باعث درد و عدم راحتی در زمان جویدن یا حتی سختی در تنفس شود. در صورتی که درمان اوربایت با ارتودنسی را در بهترین مرکز ارتودنسی تهران انجام دهید، می توانید بدون این که به ساختار فک و دندان های خود آسیب شدیدی وارد کنید، آن ها را اصلاح و درمان کنید.
  • بهبود تلفظ: در برخی موارد، اوربایت می ‌تواند تلفظ کلمات را تحت تأثیر قرار دهد. با تصحیح این مشکلات با استفاده ارتودنسی، تلفظ بهبود می ‌یابد و افراد می ‌توانند به طور بهتری با دیگران ارتباط برقرار کنند.

بنابراین، ارتودنسی به عنوان یک راه حل مؤثر برای درمان اوربایت از جوانب ظاهری و عملکردی، مزایای متعددی دارد. برای دریافت مشاوره های دقیق تر و بررسی شدت ناهنجاری های فک خود، می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

بهترین سن برای درمان اوربایت

بهترین سن برای درمان اوربایت

سن مناسب برای شروع درمان اوربایت با استفاده از ارتودنسی می ‌تواند متناسب با شرایط هر فرد مانند جنسیت، رشد دندان ها، میزان تأخیر در تشخیص مشکل اوربایت و غیره تغییر کند. درمان اوربایت به خصوص در کودکان و نوجوانان معمولا با درصد موفقیت بیشتری انجام می شود. دلیل این موضوع این است که در این دوره سنی فک‌ ها و دندان ‌ها در مرحله رشد هستند و بهترین دکتر ارتودنسی می ‌تواند درمان را با میزان اثرگذاری بیشتری انجام دهد. اگر اوربایت در سنین بسیار بالاتر در افراد تشخیص داده شود نیز می توان با استفاده از ارتودنسی آن ها را درمان کرد.

دکتر میرهاشمی به عنوان یکی از بهترین متخصصین ارتودنسی فعال در شهر تهران، می تواند با استفاده از برنامه های درمانی مناسب، مشکلات اوربایت را در شما تشخیص داده و آن ها را درمان کند. اگر با مشکلات اوربایت در دندان های خود روبه رو هستید، می توانید به این دندانپزشک متخصص مراجعه کرده و بسته به شرایط دندانی خود از بهترین روش های ارتودنسی برای اصلاح دندان و فک خود استفاده کنید.

سخن پایانی

درمان اوربایت با ارتودنسی امکان پذیر است به این شرط که برای دریافت خدمات ارتودنسی بتوانید به بهترین کلینیک دندانپزشکی مراجعه کرده و از خدمات آن ها استفاده کنید. هزینه درمان اوربایت با توجه به شدت این ناهنجاری در دندان و فک شما متفاوت می باشد. همان طور که در این مقاله به آن اشاره کردیم برای این که درصد موفقیت درمان خود را افزایش دهید، بهتر است در سنین پایین تر اقدام به درمان ناهنجاری اوربایت برای دندان های خود کنید. اگر تجربه اصلاح ناهنجاری اوربایت را با استفاده از ارتودنسی دارید، می توانید آن را با ما در قسمت پایین سایت به اشتراک بگذارید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *