اصلاح آندربایت با ارتودنسی

آندربایت چیست و چگونه می توان آن را با ارتودنسی درمان کرد؟

مقدمه

به نظر شما ناهنجاری آندربایت چه مشکلاتی می تواند برای افراد ایجاد کند؟ ارتودنسی یا عمل جراحی، کدام روش را برای درمان آندربایت انتخاب کنیم؟ چه عواملی می تواند باعث ایجاد ناهنجاری آندربایت در افراد شود؟ آیا برای اصلاح آندربایت با ارتودنسی، نیاز به کشیدن دندان وجود دارد؟ اگر درباره هر یک از این پرسش ها اطلاعاتی ندارید، می توانید این مقاله را مطالعه کنید. ناهنجاری آندربایت (جلو بودن دندان های پایین) یک اصطلاح پزشکی است که می تواند باعث ایجاد مشکلات بسیار جدی در افراد شود. بهترین روش برای اصلاح این نوع ناهنجاری استفاده از براکت و بندهای ارتودنسی برای تصحیح ترتیب دندان ها و بهبود وضعیت فک ها در افراد می باشد. برای دریافت یک مشاوره تخصصی در این زمینه می توانید به بهترین مرکز ارتودنسی تهران مراجعه کرده و سوالات خود را با دندانپزشک در میان بگذارید. بهترین روش درمان برای اصلاح آندربایت با توجه به موقعیت دندان ها و و وضعیت فک شما انتخاب می شود.

علت ایجاد ناهنجاری آندربایت در افراد چیست؟

ناهنجاری آندربایت (Underbite) یک مشکل دندانی و فکی است که می ‌تواند به دلایل مختلفی در افراد ایجاد شود. عوامل ژنتیکی می‌ توانند نقش مهمی در ایجاد ناهنجاری ‌های دندانی و فکی ایفا کنند. اگر یکی از والدین شما یا اعضای خانواده دیگر دارای ناهنجاری آندربایت باشند، احتمال این که شما درگیر این نوع ناهنجاری شوید، افزایش می یابد. از این جهت به شما عزیزان توصیه می کنیم برای بررسی کاملا تخصصی دندان و فک خود حتما در بازه های زمانی مشخص به دندانپزشک مراجعه کنید.

علت ایجاد ناهنجاری آندربایت در افراد چیست

برخی از عادات بدی که افراد در سنین کودکی داشته اند از جمله مکیدن انگشت، استفاده از پستانک در سنین بالای 3 سال می تواند باعث ایجاد ناهنجاری آندربایت در سنین بزرگسالی شود. اگر ضربات بسیار شدیدی نیز به فک شما وارد شود، احتمال ایجاد این نوع ناهنجاری در دندان های شما افزایش می یابد.

مشکلات و پیچیدگی های درمانی که ناهنجاری آندربایت برای افراد ایجاد می کند

پیچیدگی هایی که در طرح درمانی آندربایت وجود دارد، باعث شده است تا درمان آن بسیار دشوار و مشکل باشد. اگر با مشکل همترازی و نامنظم بودن دندان های خود روبه رو هستید، می توانید با مراجعه به مطب دکتر میرهاشمی به عنوان بهترین متخصص ارتودنسی تهران از خدمات ارائه شده توسط این دندانپزشک استفاده کنید. از جمله مهمترین مشکلاتی که ناهنجاری هایی آندربایت می تواند برای افراد ایجاد کند، شامل موارد:

  • مشکلات ظاهری: آندربایت باعث می‌ شود که دندان‌ های پایین نسبت به دندان های بالا، کمی به سمت جلو متمایل شوند. این وضعیت می ‌تواند به شکل فردی بر روی خنده و ظاهر شما تاثیر بدی بگذارد و برای برخی افراد تا حدی آزاردهنده باشد.
  • ایجاد درد: برخورد دندان‌ های پایین با دندان‌ های بالایی می ‌تواند به درد و ناراحتی در منطقه دهان و فک‌ ها منجر شود. افراد ممکن است به علت این مشکل موقتا دچار دردهایی در زمان صحبت کردن و مصرف غذا شوند.
  • خطر آسیب به دندان‌ ها: فشار مداوم دندان‌ های پایین بر دندان ‌های بالایی می ‌تواند باعث سایش و شکستن دندان‌ ها شود.
  • مشکلات تلفظ: آندربایت می ‌تواند به تلفظ نادرست برخی کلمات در زمان صحبت کردن در افراد، منجر شود.
  • مشکلات فکی و فشاری: این ناهنجاری ممکن است باعث فشار نامناسب و نامطلوب بر دندان‌ ها و فک‌ ها شود که در نهایت به مشکلات فکی مانند درد فک و سر نیز منجر شود.

افرادی که با ناهنجاری آندربایت روبرو هستند، نیاز به مشورت با پزشک متخصص ارتودنسی تهران را دارند تا این مشکلات به صورت تخصصی بررسی شده و بهترین روش درمانی برای این نوع ناهنجاری انتخاب شود.

مشاوره ارتودنسی

درمان آندربایت با ارتودنسی ثابت و سایر دستگاهای ارتودنسی

درمان آندربایت با استفاده از ارتودنسی ثابت (با براکت‌ های ارتودنسی) یکی از روش ‌های رایج و موثر برای اصلاح مشکلات ناهنجاری آندربایت می ‌باشد. این روش توسط بهترین دکتر ارتودنسی تهران تعیین شده و با دقت بسیار بالا اجرا می ‌شود. در ادامه به مواردی که در این درمان نقش مهمی دارند و نحوه عملکرد ارتودنسی در اصلاح آندربایت خواهیم پرداخت:

تشخیص و ارزیابی

ابتدا بهترین دکتر ارتودنسی مشکلات دندانی و فکی فرد را تشخیص می ‌دهد، این امر شامل گرفتن تصاویر رادیوگرافی و بررسی آن ها می باشد.

برنامه ‌ریزی درمانی

بهترین دکتر ارتودنسی برنامه ‌ریزی درمانی را برای هر فرد بر اساس مشکلات او تهیه می ‌کند. این برنامه ‌ریزی شامل انتخاب نوع براکت‌ های ارتودنسی است که برای اصلاح آندربایت مناسب هستند.

نصب براکت ‌ها

در مرحله بعدی، متخصص ارتودنسی براکت‌ ها را روی دندان‌ های بیمار نصب می ‌کند.

تنظیم براکت‌ ها و بندها

ارتودنتیست براکت‌ ها و بندها را به نحوی تنظیم می ‌کند که تا موقعیت دندان‌ ها به درستی تغییر کنند، این فرآیند باید با دقت بالا و هماهنگی کامل صورت گیرد.

ویزیت ‌های دوره‌ ای

درمان آندربایت با استفاده از ارتودنسی ثابت، نیازمند ویزیت‌ های دوره ‌ای به ارتودنتیست است. بهترین دکتر ارتودنسی باید در طول درمان موقعیت دندان‌ ها را مداوم بررسی کند و تغییرات لازم را اعمال کند.

مدت زمان درمان آندربایت با ارتودنسی ثابت ممکن است متغیر باشد و بستگی به شدت مشکل، سن، و توانایی تطابق بیمار دارد. معمولا این درمان ممکن است چندین ماه تا چند سال به طول بیانجامد.

درمان آندربایت با استفاده از عمل جراحی

درمان ناهنجاری آندربایت با استفاده از عمل جراحی یک روش موثر و متداول در حال حاضر برای اصلاح مشکلات آندربایت می ‌باشد. این روش ممکن است در مواردی که مشکلات ناهنجاری بسیار جدی هستند و اصلاح آن ها به وسیله ارتودنسی ممکن نباشد، به کار گرفته شود. در عمل جراحی فک شما کمی برش داده می شود تا شکل فک تغییر داده شود. انجام ارتونسی قبل و پس از عمل جراحی باید توسط متخصص ارتودنسی مشخص شود.

درمان آندربایت با استفاده از عمل جراحی

آیا برای درمان آندربایت نیاز به کشیدن دندان است؟

برای درمان آندربایت، در برخی موارد نیاز به کشیدن دندان‌ ها وجود دارد. در واقع، این امر به شدت مشکلات ناهنجاری، موقعیت دندان‌ ها و فک ‌ها، نیازهای خاص هر بیمار بستگی دارد. در مواردی که آندربایت نسبتا خفیف باشد، اصلاح آن ممکن است بدون نیاز به کشیدن دندان‌ ها انجام شود. اما در موارد جدی‌ تر و چالش‌ برانگیزتر، کشیدن دندان‌ ها به منظور اصلاح آندربایت ممکن است ضروری باشد.

تصمیم در مورد نیاز به کشیدن دندان توسط بهترین دکتر ارتودنسی و جراح متخصص گرفته می‌ شود. این تصمیم معمولا بر اساس ارزیابی دقیق مشکلات دندانی و فکی بیمار اتخاذ می‌ شود. عملیات کشیدن دندان ها به دندانپزشکان ارتودنسی اجازه می‌ دهد تا فضای لازم برای اصلاح آندربایت را ایجاد کنند.

بررسی تفاوت های اوربایت و آندربایت

توجه به این نکته الزامی می باشد که با وجود عوامل یکسانی که باعث ایجاد ناهنجاری آندربایت (جلو بودن دندان پایین) و اوربایت (جلو بودن دندان های بالایی) می شوند، اما این دو مشکل دندانی و فک در مواردی نیز با یکدیگر تفاوت هایی دارند و نباید آن ها را با هم اشتباه بگیرید.

ناهنجاری‌های اوربایت (Overbite) و آندربایت (Underbite) دو مشکل دندانی و فکی هستند که در تعامل دندان‌ ها و فک‌ ها در دهان ایجاد می‌ شوند. ناهنجاری اوربایت به موقعیت نامناسب دندان‌ ها در جهت خارجی و باز بودن بیش از حد فک فوقانی نسبت به فک تحتانی اطلاق می‌ شود.

آندربایت به موقعیت نامناسب دندان‌ ها در جهت داخلی و تراکم زیاد فک‌ ها نسبت به یکدیگر اشاره دارد. این نوع ناهنجاری معمولا با یک فضای محدودتر در دهان و ظاهری کوچکتر از طرف بیمار همراه است.

درمان مشکل جلو بودن دندان های پایین توسط دکتر میرهاشمی

دکتر میرهاشمی به عنوان یکی از بهترین متخصصینی که در شهر تهران در زمینه ارتودنسی فعالیت دارد، قادر است با استفاده از بهترین روش های ارتودنسی مشکلات جلو بودن دندان های بالا و پایین بیماران خود را با کمترین عوارض جانبی درمان کند. این دندانپزشک متخصص با نصب براکت ها بر سطح دندان، اقدام به اعمال نیروهایی به دندان ها می کند، پس از گذشت مدت زمانی شما شاهد تغییرات بسیار چشمگیری در دندان های خود خواهید بود. برای اصلاح آندربایت با ارتودنسی می توانید با مراجعه به مطب این دندانپزشک از مشاوره تخصصی دکتر میرهاشمی، استفاده کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *