چرا بعد از ارتودنسی باید از نگهدارنده استفاده کرد؟

مقدمه

با توجه به این که احتمال بازگشت دندان ها بعد از ارتودنسی، وجود دارد بسیار مهم است با رعایت نکات مراقبتی و بهداشتی بتوانید از حرکت دندان های خود بعد از اتمام دوره درمانی ارتودنسی جلوگیری کنید. یکی از ساده ترین و بهترین راه ها برای جلوگیری از بازگشت دندان ها، استفاده از نگهدارنده یا ریتینرهای ثابت و متحرک می باشد. سوال مهمی که در این زمینه مطرح می شود این است که چه مدت زمان نیاز است تا از این ابزارها استفاده کرد؟ در صورتی که از نگهدارنده پس از اتمام ارتودنسی استفاده نکنیم، چه مشکلاتی برای دندان ها به وجود می آید؟ چه افرادی نیاز به استفاده از نگهدارنده ها دارند؟ اگر درباره هر یک از این پرسش ها اطلاعاتی ندارید، می توانید این محتوا را مطالعه کنید. ما در این مقاله قصد داریم درباره ضرورت قرار دادن نگهدارنده بعد از ارتودنسی، مدت زمان استفاده، دستورالعمل های استفاده صحیح از آن ها به طور مفصل توضیح دهیم، لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

ضرورت استفاده از نگهدارنده بعد از ارتودنسی

بعد از اتمام درمان ارتودنسی، دندان‌ ها به موقعیت جدیدی منتقل می‌ شوند، استفاده از نگهدارنده‌ ها این موقعیت را تثبیت کرده و از جابجایی دوباره دندان‌ ها جلوگیری می‌ کند. در اثر استفاده نکردن از نگهدارنده‌ ها، دندان‌ ها ممکن است به وضعیت قبلی خود بازگردند و نتایج درمان ارتودنسی کاهش یابد، نگهدارنده‌ها از این بازگشت جلوگیری می‌ کنند.

با استفاده منظم از نگهدارنده‌ها، احتمال نیاز به درمان دوباره و انجام مجدد ارتودنسی به شدت کاهش می‌ یابد. با توجه به این که نگهدارنده ای که پس از اتمام دوره درمان ارتودنسی برای دندان های خود استفاده می کنید، باید متناسب با دندان و فک شما ساخته شوند، نیاز دارید به بهترین متخصص ارتودنسی مراجعه کنید. اگر به دنبال متخصص ارتودنسی شمال تهران هستید که از میزان مهارت و سواد علمی آن مطمئن باشید، ما به شما عزیزان توصیه می کنیم به مطب دکتر میرهاشمی مراجعه کنید. این دندانپزشک متخصص در طی سال ها تجربه خود در زمینه ارائه خدمات ارتودنسی، قادر است با استفاده از جدیدترین متدهای درمانی ارتودنسی، دندان های شما را صاف کرده و زیبایی لبخند شما را چندین برابر کند. برای رزرو نوبت و دریافت مشاوره تخصصی، با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

انجام ارتودنسی توسط دکتر میرهاشمی

مدت زمان استفاده از نگهدارنده ارتودنسی

با توجه به شرایط افراد، دکتر متخصص ارتودنسی تهران درباره مدت زمان استفاده از نگهدارنده های ثابت و متحرک تصمیم می گیرد. در اکثر موارد توصیه می شود تا از نگهدارنده یا ریتینرهای متحرک به مدت 6 الی 9 ماه پس از اتمام درمان ارتودنسی خود، برای دندان ها استفاده کنید.

استفاده از نگهدارنده ثابت و متحرک راهی برای جلوگیری از حرکت دندان بعد از ارتودنسی

انتخاب بین نگهدارنده ثابت و یا متحرک بعد از اتمام درمان ارتودنسی، به موقعیت دندان و فک شما بستگی دارد. با توجه به هزینه پایین استفاده از نگهدارنده متحرک نسبت به ثابت، ممکن است برخی از افراد تصمیم به استفاده از این دستگاه ها را بگیرند. برای انتخاب هر یک از روش های درمانی ارتودنسی علاوه بر توجه به هزینه ها، به انتخاب بهترین سبک درمان ارتودنسی نیز توجه کنید.

ضرورت استفاده از نگهدارنده بعد از ارتودنسی

ممکن است برخی افراد برای دریافت خدمات ارتودنسی به دنبال ارتودنسی ارزان تهران باشند تا بتوانند دندان های خود را با قیمتی بسیار پایین صاف کنند. متاسفانه برخی از کلینیک های دندانپزشکی به دلیل استفاده از مواد بی کیفیت و همچنین عدم تخصص کافی، خدمات ارتودنسی با قیمت های بسیار پایین را ارائه می دهند. در زمان انتخاب متخصص ارتودنسی به هیچ عنوان گول تبلیغات را نخورید. دکتر میرهاشمی به عنوان برترین متخصص ارتودنسی در تهران به شما عزیزان این اطمینان را می دهد تمامی خدمات ارتودنسی در محیطی کاملا بهداشتی و با استفاده از بهترین متریال موجود در بازار، انجام می شود. این دندانپزشک متخصص پس از معاینه دندان های شما نوع روش درمانی ارتودنسی را انتخاب کرده و درباره دستور العمل های نگهداری و مراقبت از دندان ها قبل، حین و پس از اتمام درمان ارتودنسی توضیحاتی را عنوان می کند.

دستور العمل استفاده از نگهدارنده بعد از ارتودنسی

زمانی می توانید از بازگشت دندان های خود بعد از ارتودنسی جلوگیری کنید که به نکات مراقبتی که توسط دندانپزشک برای شما عنوان می شود به طور کامل عمل کنید. نحوه صحیح مراقبت از نگهدارنده های ثابت و یا متحرک پس از اتمام درمان ارتودنسی، می تواند از حرکت دندان های شما تا حد بسیار زیادی جلوگیری کند. پس از قرار دادن نگهدارنده بعد از ارتودنسی، رعایت بهداشت دهان و دندان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. در صورتی که از نگهدارنده های متحرک استفاده می کنید، به شما توصیه می کنیم برای هر وعده غذایی آن را از دهان خارج کرده و پس از تمیز کردن دندان های خود، دوباره در دهان آن را قرار دهید. به هیچ عنوان نگهدارنده های متحرک خود را با آب جوش تمیز نکنید. استفاده از دهانشویه و یا مسواک به دلیل ایجاد خط و خش هایی که بر سطح این دستگاه ایجاد می کنند، توصیه نمی شود.

دستور العمل استفاده از نگهدارنده بعد از ارتودنسی

منظور از نگهدارنده و یا ریتینر ثابت سیم هایی است که در پشت دندان ها قرار می گیرد، برای تمیز کردن آن ها بسیار مهم است بتوانید به درستی از نخ دندان و مسواک استفاده کنید.

توصیه دکتر میرهاشمی به استفاده از نگهدارنده بعد از اتمام ارتودنسی

پس از اتمام دوره درمان ارتودنسی خود با توجه به شرایط دندان و فک، ممکن است بیماران مجبور باشند تا مدت زمان از نگهدارنده ثابت و یا متحرک، پوشش اکلوزال خلفی، بایت پلیت قدامی، نگهدارنده استاندارد هاولی و یا پوشش های کاملا پلاستیکی برای دندان های خود استفاده کنند. پس از اتمام دوره درمان ارتودنسی در مطب دکتر میرهاشمی شاهد صاف و یکدست شدن دندان های خود خواهید بود، اما برای این که بتوانید این نتایج را در طولانی مدت حفظ کنید، بهتر است با مشورت با این دندانپزشک متخصص تا مدت زمانی از نگهدارنده های ثابت و متحرک برای دندان های خود استفاده کنید.

اگر تجربه ای در زمینه استفاده از قرار دادن نگهدارنده بعد از ارتودنسی دارید، می توانید آن را با ما در قسمت پایین سایت به اشتراک بگذارید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *