ارتودنسی جنبه زیبایی یا درمان دارد

ارتودنسی جنبه زیبایی یا درمان برای دندان ها دارد؟

مقدمه

برای اکثر افرادی که قصد انجام ارتودنسی را برای دندان های خود دارند، شاید این سوال پیش آید که ارتودنسی جنبه زیبایی یا درمان دارد؟ برای اصلاح دندان ها به ارتودنتیست یا دندانپزشک زیبایی مراجعه کنیم؟ در پاسخ به این پرسش ها می توان گفت دندانپزشک زیبایی تنها می تواند ناهنجاری خفیف که در ظاهر دندان های شما را وجود دارد را اصلاح کند، در مقابل آن ارتودنتیست به بهبود سلامت وضعیت بیمارها می پردازد و مشکلات خفیف و شدید دندان ها را می تواند اصلاح کند. ارتودنسی به عنوان یکی از شاخه های مهم دندانپزشکی علاوه بر اصلاح وضعیت دندان ها، می تواند جنبه زیبایی نیز برای دندان ها داشته باشد. اگر مشکلاتی در فک خود دارید، دندان های شما روی هم قرار نمی گیرد، دندان های کج و نهفته ای دارید برای درمان های خود باید به مطب متخصص ارتودنسی دندان تهران مراجعه کنید، دندانپزشک زیبایی نمی تواند این مشکلات را درمان کند. در این مقاله قصد داریم به صورت مفصل درباره این که آیا ارتودنسی جنبه زیبایی یا درمان دارد، توضیح دهیم.

ارتودنسی در مقابل دندانپزشکی زیبایی: تفاوت در گزینه‌ ها و اهداف درمانی

در نگاه اول، ارتودنتیست ها و دندانپزشکان زیبایی ممکن است نقش های مراقبتی مشابهی را ارائه دهند. متخصصین ارتودنسی و دندانپزشک زیبایی بر روی اصلاح مواردی مانند ناهماهنگی نیش و دندان های آسیب دیده، در جهت بهبود لبخند بیمار تلاش می کنند. با این حال می توان گفت روش های درمانی که  ارتودنتیست در مقایسه با دندانپزشکان زیبایی برای اصلاح دندان ها ارائه می دهند، متفاوت است. در مقایسه با ارتودنسی، دندانپزشکی زیبایی رشته بسیار گسترده تری از جمله متخصص ایمپلنت، کامپوزیت، لمینت و سایر درمان های دیگر را شامل می شود.

متخصص ارتودنسی یا دندانپزشک زیبایی کدام یک را برای اصلاح دندان های خود انتخاب کنیم؟

متخصص ارتودنسی وظیفه دارد تا با استفاده از بهترین روش های درمان ارتودنسی، دندان ها را حرکت داده و آن ها را در موقعیت صحیح خود قرار دهد. در مقابل آن دندانپزشک زیبایی نمی تواند باعث حرکت دندان ها شود و تنها می تواند مشکلات جزئی دندان ها را برطرف کند. برای اطلاع از تفاوت های مهم دندانپزشک زیبایی و تخصص های ارتودنتیست به شما پیشنهاد می کنیم، مقاله زیر را مطالعه کنید.

اگر می خواهید بین مراجعه به متخصص ارتودنسی و دندانپزشک زیبایی برای درمان دندان های کج خود تصمیم بگیرید، بهتر است به شدت مشکلات و ناهنجاری دندان خود دقت کرده و سپس تصمیم خود را بگیرید.

دندانپزشک زیبایی متخصص ارتودنسی
تخصص در حوزه زیبایی دندان و لبخند تخصص اصلی در حوزه ارتودنسی و تنظیم دندان‌ ها
توانایی در ارزیابی ظاهر دندان‌ ها توانایی در ارزیابی دقیق و تشخیص مشکلات ارتودنسی
احتمال بسیار زیادی وجود دارد که دندان ها به حالت اول خود بازگردند. احتمال بسیار کمی وجود دارد که دندان ها به حالت اول خود بازگردند.
قسمتی زیادی از دندان ها تراش داده می شوند قسمتی کمی از دندان ها تراش داده می شوند
درمان چند هفته طول می کشد تا کامل شود درمان معمولا چند ماه طول می کشد

در ادامه درباره این که ارتودنسی جنبه زیبایی یا درمان دارد، بیشتر توضیح می دهیم.

ارتودنسی یا درمان های زیبایی دندان، کدام یک در اولویت است؟

اگر دندان های کج شده و شلوغی دارید، ارتودنسی در مقایسه با درمان های زیبایی در اولویت قرار دارد. انواع ناهنجاری هایی که در دندان و فک شما وجود در اغلب موارد توسط ارتودنسی قابل درمان است. اما ممکن است در برخی موارد نیز نیاز باشد تا در کنار ارتودنسی سایر درمان های زیبایی دیگر را انجام دهید. برای مثال اگر قصد دارید دندان های خود را چند درجه سفید تر کنید یا از روکش های کامپوزیت و یا لمینت برای دندان های خود استفاده کنید، به شما عزیزان توصیه می کنیم این دسته از درمان ها را پس از اتمام دوره درمان ارتودنسی خود انجام دهید.

ارتودنسی یا درمان های زیبایی دندان، کدام یک در اولویت است

در برخی موارد دندانپزشک زیبایی برای اصلاح مشکلات خفیف دندان ها پیشنهاد کند تا از بریس هایی بر روی دندان های خود استفاده کنید، ممکن است بلافاصله پس از نصب بریس ها بر روی دندان های خود متوجه تغییرات بسیار چشمگیری در دندان های خود شوید، اما در دراز مدت این نتایج نمی تواند حفظ شود. در صورت نصب بریس بر روی دندان های کج شده به دلیل این که زیربنای دندان ها اصلاح نشده است، امکان این که بریس ها بعد از مدت زمانی بشکند، بسیار زیاد است. از این جهت برای مشکلات دندانی خود بهتر است ابتدا به متخصص ارتودنسی مراجعه کنید.

مقایسه هزینه های درمان ارتودنسی با زیبایی دندان ها

هزینه های دریافت خدمات از متخصص ارتودنسی در مقایسه با دندانپزشک زیبایی یکسان نیست. با توجه به پیچیدگی های درمان ارتودنسی، به طبع هزینه های آن نیز نسبت به درمان های زیبایی ممکن است کمی گران تر باشد. با این وجود بیماران می توانند هزینه های ارتودنسی خود را به صورت قسطی در کلینیک دندانپزشکی ارتودنسی تهران پرداخت کنند.

انجام ارتودنسی همراه با درمان های زیبایی توسط دکتر میرهاشمی

با توجه به ظاهر بسیار بدی که دندان های کج شده و نامنظم بر روی زیبایی لبخند افراد می گذارد، درمان ارتودنسی و زیبایی دندان ها ارتباط تگاتنگی با یکدیگر دارند و نمی توان آن ها از هم جدا دانست. متخصصین ارتودنسی و دندانپزشکان زیبایی تلاش می کنند تا با استفاده از جدیدترین متدهای درمان، طرح لبخند بیماران را اصلاح کنند. با وجود تفاوت و شباهت هایی که بین درمان ارتودنسی و زیبایی دندان ها وجود دارد، اما می توان گفت برای اصلاح ناهنجاری های شدید دندانی، بیماران مجبور به انجام ارتودنسی هستند. در واقع می توان گفت درمان های ارتودنسی می توانند به صورت غیر مستقیم در زیبایی دندان ها نیز نقش داشته باشند.

انجام ارتودنسی توسط دکتر میرهاشمی

دکتر امیرحسین میرهاشمی به عنوان برترین متخصص ارتودنسی در تهران قادر است پس از بررسی کاملا تخصصی بیماران خود بهترین روش های ارتودنسی را برای اصلاح دندان ها انتخاب می کند. پس از دریافت خدمات از این دنداپزشک متخصص شما عزیزان می توانید علاوه بر اصلاح ناهنجاری دندان خود، زیبایی را نیز به ظاهر دندان های خود ببخشید. برای مثال اگر دندان های کج شده ای دارید ممکن است در نگاه اول تصور کنید که نیاز به روکش هایی برای اصلاح دندان های خود دارید، بعد از اتمام دوره درمان ارتودنسی به دلیل تغییراتی که در ظاهر دندان ها ایجاد می شود، ممکن است دیگر شما نیاز به درمان های جایگزین دیگری برای دندان های خود نداشته باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *