ارتودنسی دندان در یک نگاه+عکس و ویدئو

مقدمه

ارتودنسی دندان یکی از شاخه های دندانپزشکی است که می تواند باعث اصلاح طرح لبخند افراد شود. فوق تخصص ارتودنسی در تهران قادر است با بررسی کاملا تخصصی دندان های شما تصمیم بگیرید تا با کمک بهترین روش های درمانی ارتودنسی، ناهنجاری های مرتبط با دندان و فک را شما اصلاح کند. درمان های ارتودنسی علاوه بر این که می توانند در ردیف کردن دندان ها نقش داشته باشند، می توانند به زیبایی صورت افراد کمک کرده و باعث افزایش اعتماد بنفس آن ها شوند.

تمامی افراد در هر سنی که هستند، می توانند از روش های درمان ارتودنسی برای اصلاح دندان های خود استفاده کنند، برای دریافت نتایج موفقیت آمیز از طرح درمانی خود به شما پیشنهاد می کنیم، حتما کلینیک دندانپزشکی ارتودنسی تهران را انتخاب کنید که از کیفیت خدمات آن مطمئن باشید. ما در این محتوا قصد داریم ارتودنسی دندان در یک نگاه برای شما توضیح داده و پیرامون موضوعاتی از جمله مزایا و معایب ارتودنسی، مشکلاتی که در صورت عدم انجام ارتودنسی ممکن است بیماران با آن درگیر شوند، مشکلاتی که با کمک ارتودنسی می توان درمان کرد و سایر موارد دیگر اطلاعاتی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

تعریف ارتودنسی به زبان ساده

ارتودنسی به طور خاص به تشخیص و درمان ناهماهنگی و بی نظمی دندان در ناحیه فک می پردازد. دندان هایی که به خوبی تراز شده اند مزایای زیادی از جمله تمیز کردن راحت تر، بهداشت دهان و دندان بهتر، گفتار واضح تر و لبخند زیباتر را دارند. اگرچه درمان ارتودنسی در هر سنی می تواند موثر باشد، اما بهتر است ارتودنسی باید در حدود سن هفت سالگی انجام شود. هرچه درمان ارتودنسی زودتر شروع شود، مشکل سریعتر با موفقیت حل می شود.

متخصص ارتودنسی خوب در  تهران با به کارگیری علم، دانش و مهارت هایی که در طی سال های فعالیت خود در زمینه ارتونسی بدست آورده است، می تواند با کمک بهترین ابزار و تجهیزات ارتودنسی باعث شود تا ناهنجاری های دندان و فک بیماران با کمترین عوارض جانبی درمان  و اصلاح شوند. در طی ارتودنسی دندانپزشک براکت هایی را بر روی هر دندان نصب کرده و سپس سیم های ارتودنسی را از میان براکت ها عبور می دهد. نحوه نصب براکت ها بر روی دندان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد، در صورت نصب غیر اصولی علاوه بر این که ناهنجاری دندان  شما درمان نمی شود، ممکن است در هنگام نصب مینای دندان شما نیز آسیب های جبران ناپذیری وارد شود. با توجه به شدت ناهنجاری دندان ها، متخصص ارتودنسی تصمیم می گیرد تا بر هر دندان نیرویی را اعمال کند. در نهایت می توانید در پایان درمان ارتودنسی خود با فاصله دندان های خود را از بین برده و دندان های کاملا صاف و یکدستی داشته باشید.

انجام ارتودنسی توسط دکتر میرهاشمی

 مزایا و معایب انجام ارتودنسی

همان طور که در بالا ارتودنسی دندان را در یک نگاه توضیح مختصری داریم، با کمک ارتودنسی علاوه بر درمان ناهنجاری دندان و فک می توانید از بیماری های لثه و احتمال پوسیدگی دندان های خود تا حد بسیار زیادی جلوگیری کنید. در شرایطی که ارتودنسی در سن مناسب (بهترین سن برای شروع درمان 7 سالگی است) و توسط بهترین دکتر متخصص ارتودنسی در تهران انجام شود، می توانید دندان های را به درستی تراز کرده و طول دوره درمان خود را کاهش دهید. الگوی طبیعی رشد فک با کمک ارتودنسی می تواند بهبود یابد. از جمله مهمترین مزایای ارتودنسی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بستن شکاف های وسیع بین دندان ها
  • تراز کردن نوک دندان ها
  • صاف کردن دندان های کج
  • بهبود توانایی گفتار یا جویدن
  • افزایش سلامت طولانی مدت لثه و دندان
  • جلوگیری از سایش بیش از حد طولانی مدت یا ضربه به دندان ها
  • درمان نیش نامناسب

برخلاف باور غلط بسیاری از افراد، درمان های ارتودنسی یک روش درمانی خطرناک نیست و آسیب های شدیدی را بر دندان و فک افراد وارد نمی کند. با این وجود در صورتی که از متریال مناسبی در طول دوره درمان ارتودنسی استفاده نشود و یا متخصص ارتودنسی از تجربه و تخصص بالایی برخوردار نباشد، ممکن است آسیب هایی به دندان شما وارد شده و یا عفونت های دهانی برای شما اتفاق افتد. در روزهای اولیه پس از نصب براکت های ارتودنسی، بیماران ممکن است دردهایی را با شدت های متفاوت تحمل کنند، این امر کاملا طبیعی می باشد و پس از گذشت مدت زمانی شدت آن کمتر می شود.

عوارض عدم درمان ارتودنسی چیست؟

در مواردی که درمان های ارتودنسی را در زمان مناسب خود انجام ندهید، مشکلاتی برای دندان و فک شما به وجود می آید. شلوغی دندان ها باعث می شود تا افراد نتوانند به درستی دندان های خود را تمیز کنند، این امر می تواند باعث شود تا احتمال ایجاد پوسیدگی در دندان های شما افزایش یابد. اغلب افرادی که مشکل به هم ریختگی و شلوغی دندان ها دارند، در جویدن غذا با مشکلاتی روبه رو هستند. در چنین شرایطی افراد دچار دردهای معده و گوارشی می شود.

هر یک از دندان های کج شده می تواند به سایر دندان و لثه، فشار بیش از اندازه ای را وارد کند، این امر می تواند باعث شود تا احتمال لق شدن دندان های شما افزایش یابد. اگر با مشکلاتی در دندان و فک خود روبه رو هستید، به شما عزیزان توصیه می کنیم در کوتاه ترین زمان ممکن به مطب متخصص ارتودنسی تهران مراجعه کرده و درمان خود را شروع کنید. اگر برای اصلاح دندان های خود به دنبال شماره تلفن متخصص ارتودنسی تهران هستید، می توانید با شماره 09128938238 و یا 02188211645 تماس گرفته و اقدام به رزرو نوبت برای دریافت مشاوره در زمینه انجام ارتودنسی کنید.

ارتودنسی شامل چه درمان هایی می شود؟

درمان ناهنجاری کلاس 2

ناهنجاری های فک کلاس 2 به شرایطی گفته می شود که در آن فک بالا کمی به سمت جلو و یا فک پایین به سمت عقب متمایل شده است. در مواردی که این نوع ناهنجاری بسیار شدید باشد، نیاز است تا برای اصلاح دندان ها، درمان ارتودنسی در کنار جراحی فک انجام شود.

درمان ناهنجاری کلاس 3

در ناهنجاری فک 3 برخلاف نوع 2، فک بالا افراد کمی به سمت عقب و فک پایین به سمت جلو متمایل شده است. درمان این نوع ناهنجاری بسیار پیچیده است از این جهت به شما توصیه می کنیم برای اصلاخ دندان های خود حتما به بهترین متخصص ارتودنسی دندان مراجعه کنید.

درمان انحراف میدلاین یا ناهماهنگی خط وسط دندان

در اغلب موارد به دلیل ژنتیک، خط وسط دندان ممکن است کمی انحراف داشته باشد. انحراف میدلاین به کمک ارتودنسی قابل درمان می باشد.

درمان استتار دندان

منظور از استتار دندان حالتی است که دندان ها به صورت هماهنگ بر روی یکدیگر قرار نمی گیرند، در چنین شرایطی افراد نیاز دارند  تا از بهترین روش های درمانی ارتودنسی برای دندان های خود استفاده کنند.

اصلاح ناهنجاری اپن بایت

اپن بایت یکی از مشکلاتی فکی و دندانی است که در آن دندان های بالا و پایین افراد نمی توانند همپوشانی مناسبی داشته باشند. عواملی از جمله مکیدن انگشت در سنین کودکی، فشار دادن زبان، موارد ژنتیکی می تواند باعث ایجاد این نوع ناهنجاری در افراد شود.

اصلاح ناهنجاری دیپ بایت

دیپ بایت نیز یک نوع ناهنجاری فکی است که برای اصلاح آن نیاز است تا از درمان های ارتودنسی و یا جراحی استفاده شود. بسته به صلاحدید دندانپزشک خود ممکن است نیاز داشته باشید تا دندانی از بیماران برای ایجاد فضای مناسب رشد دندان ها، کشیده شود.

درمان کراس بایت قدامی و خلفی

اگر ناهنجاری کراس بایت قدامی و خلفی در زمان مناسبی درمان نشود، احتمال این که بافت لثه شما تحلیل برود، بسیار زیاد می باشد. این نوع ناهنجاری را می توان با کمک ارتودنسی درمان کرد.

کراس بایت قدامی و خلفی، تنگی قوس

اصلاح تنگی قوس فک

تنگی قوس فک و کوچک بودن استخوان فک باعث می شود تا دندان ها فضای کافی برای رشد نداشته باشند، این امر باعث می شود تا به سایر دندان نیرویی بیش از اندازه وارد شده و در نهایت باعث کج شدن و یا شل شدن دندان ها شود.

درمان کراودینگ شدید و متوسط

منظور از کراودینگ همان شلوغی دندان ها است. این مشکل می تواند در زیبایی ظاهر صورت شما تاثیر بسیار منفی بگذارد.

سخن پایانی درباره ارتودنسی

همان طور که در این مقاله تلاش کردیم تا ارتودنسی دندان را در یک نگاه و به زبان ساده برای شما توضیح دهیم، با وجود مزایای بیشمار درمان ارتودنسی بهتر است برای انجام آن حتما بهترین متخصص ارتودنسی را انتخاب کنید. درمان های ارتودنسی بهتر است در سن مناسب انجام شود.

اگر ارتودنسی را برای دندان های خود دارید، می توانید تجربه خود را با ما در قسمت پایین سایت در میان بگذارید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *