با استفاده از ارتودنسی فاصله میان دندان های خود را از بین ببرید

مقدمه

اگر فاصله ای در دندان های جلوی خود دارید، ممکن است این سوال برای شما پیش آید که بهترین روش درمانی برای اصلاح آن چیست؟ لمینت، کامپوزیت، ارتودنسی کدام یک برای درمان فاصله میان دندان ها مناسب تر است؟ ارتودنسی دندان فاصله دار چگونه انجام می شود؟ دلایل ایجاد دیاستما یا فاصله بین دندان ها چیست و چگونه می توان از ایجاد آن جلوگیری کرد؟ در این محتوا قصد داریم در ارتباط با این پرسش ها به طور کامل توضیح دهیم. اگر دندان های جلو شما دارای فاصله هستند، به شما عزیزان توصیه می کنیم این محتوا را مطالعه کنید.

دیاستما یا فاصله بین دندان ها چیست؟

دیاستما یا فاصله بین دندان ‌ها، یک وضعیت در ارتودنسی است که به وجود فاصله یا فضای خالی بین دندان ‌ها اشاره دارد، منظور از دیاستما اغلب فاصله میان دندان های بالایی در افراد می باشد. ممکن است برخی از افراد به دلیل ژنتیک و به ارث بردن ویژگی‌ های دندانی، دارای فاصله بین دندان‌ ها باشند. گاهی اوقات کودکان در زمان رشد فک به دلیل ساختار نامناسب استخوان و فکی که دارند، ممکن است در سنین بالاتر متوجه فاصله ای در دندان های جلویی خود شوند. در مواردی که بیماری لثه دارید نیز ممکن است این عارضه برای دندان های شما اتفاق افتد.

دیاستما یا فاصله بین دندان ها چیست

در شرایطی که فاصله میان دندان ها به سرعت درمان و اصلاح نشود، احتمال شکستگی دندان ها و همچنین ایجاد حساسیت در سایر دندان های دیگر افزایش می یابد. از این جهت به شما عزیزان توصیه می کنیم برای بهبود ظاهر لبخند خود و جلوگیری از پوسیده شدن و شکستگی دندان های خود حتما به متخصص ارتودنسی تهران مراجعه کرده و مشکلات دندانی خود را با آن ها در میان بگذارید. دکتر میرهاشمی به عنوان یکی از بهترین دکتر ارتودنسی تهران مفتخر است با استفاده از بهترین روش های ارتودنسی به مراجعه کننده های خود کمک می کند تا برای همیشه با فاصله میان دندان های خود خداحافظی کنند.

مشاوره ارتودنسی

لمینت، کامپوزیت، ارتودنسی کدام روش برای بستن فاصله میان دندان مناسب تر است؟

امروزه با توجه به روش های درمانی متعددی که در حوزه دندانپزشکی وجود دارد، بستن فاصله میان دندان ها به یک چالش مهم در میان بسیاری از دندانپزشکان تبدیل شده است. هر یک از روش های درمانی بسته به نحوه اعمال آن ها بر روی دندان ها می توانند تاثیرات متفاوتی را بر روی دندان ها بگذراند. لمنیت، کامپوزیت، ارتودنسی چند نمونه از درمان های رایج هستند که اغلب توسط دندانپزشکان متخصص برای بستن فاصله میان دندان ها استفاده می شوند. ارتودنسی دندان فاصله دار به دلیل نتایج طولانی مدت درمانی که دارند، بهترین گزینه برای اصلاح این نوع مشکل در دندان بیماران می باشد.

لمینت، کامپوزیت، ارتودنسی کدام روش برای بستن فاصله میان دندان مناسب تر است

با این وجود انتخاب قطعی هر یک از این روش های درمانی برای اصلاح دندان ها باید توسط دندانپزشک متخصص انجام شود. عواملی از جمله موقعیت دندان، وضعیت فک، سن بیمار و هزینه هایی که قصد صرف برای اصلاح دندان های خود را دارید، می تواند در انتخاب هر یک از روش های درمانی تاثیرگذار باشد. در جدول زیر به مقایسه این سه روش درمانی به صورت مختصر پرداخته ایم:

ویژگی لمینت کامپوزیت ارتودنسی
موارد استفاده بستن فاصله‌ های کمتر بستن فاصله‌ های کم تا متوسط بستن فاصله‌ های بیشتر
زمان درمان نتیجه سریع نتیجه نسبتاً سریع نیاز به مدت زمان بیشتر
مزایا اثر زیبایی بیشتر قابل تعویض راحت‌ تر بهبود‌های جامع بر ترتیب دندان‌ ها
محدودیت برای فاصله‌ های بزرگ مناسب نیست ماندگاری کمتر زمان درمان طولانی‌ تر
درد و عدم راحتی خطر کمتری دارد ممکن است به مدت کوتاه درد داشته باشد نیاز به تطابق و صبر بیشتر دارید
هزینه هزینه بالاتر هزینه متوسط هزینه بالاتر

توجه: تمام این مقایسه‌ ها تا حدودی عمومی بوده و نتیجه نهایی به ویژگی‌ ها و شرایط خاص هر فرد بستگی دارد. بهترین تصمیم همیشه با مشاوره و نظر بهترین دندانپزشک میسر است.

ارتودنسی دندان فاصله دار

ارتودنسی دندان فاصله دار یکی از اصولی ترین روش ها برای بستن فاصله میان دندان ها می باشد. پزشک متخصص ارتودنسی تهران با استفاده از براکت و سیم هایی که بر سطح دندان ها نصب می کنند، با توجه به شرایط دندانی هر فرد نیرویی را به دندان ها وارد می کنند، این نیرو می تواند در دراز مدت باعث حرکت دندان ها شده و در نهایت باعث شود تا هر یک از دندان ها در وضعیت مناسب خود قرار گیرند.

بهترین دنداپزشک ارتودنسی پس از بررسی وضعیت دندان بیماران به صورت تخصصی و با مشاهده عکس های رادیوگرافی تصمیم می گیرد تا بهترین روش های درمان ارتودنسی برای بیماران خود استفاده کند. توجه به این نکته الزامی می باشد که در صورت مراجعه به افراد غیر متخصص و دریافت خدمات ارتودنسی برای دندان های خود، نه تنها نمی توانید دندان های خود را اصلاح کرده و فاصله میان آن ها را از بین ببرید، بلکه ممکن است به دندان های مجاور نیز آسیب وارد شده و حتی باعث ایجاد عفونت در دهان شما شود. برای این که بتوانید بهترین نتایج درمانی برای انجام ارتودنسی دندان فاصله دار بدست آورید، بهتر است بهترین مرکز ارتودنسی تهران را انتخاب کرده و از خدمات آن استفاده کنید.

ارتودنسی دندان فاصله دار

چگونه می توان از ایجاد فاصله در دندان ها جلوگیری کرد؟

فاصله بین دندان‌ها یا آنچه به عنوان “دیاستما” شناخته می ‌شود، می ‌تواند تاثیرات بسیار بدی در ظاهر لبخند شما بگذارد. یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از ایجاد فاصله بین دندان ها، انجام ارتودنسی پیشگیرانه در سنین پایین می باشد. اولین مراجعه به کلینیک دندانپزشکی برای بستن فاصله میان دندان ها، بهتر است در سن 7 سالگی انجام شود. مراجعه در سنین پایین به متخصص ارتودنسی و دریافت خدمات ازآن ها باعث می شود تا افراد در سنین بالاتر درمان راحت تری داشته باشند.

رعایت بهداشت دهان و دندان نیز یکی دیگر از مهمترین عوامل جلوگیری از ایجاد فاصله در میان دندان های جلو می باشد. به شما عزیزان توصیه می کنیم در صورتی که متوجه کوچکترین تغییری در ظاهر دندان های خود شدید، حتما در اسرع وقت به دندانپزشک متخصص مراجعه کنید.

بستن فاصله میان دندان ها توسط دکتر میرهاشمی

دکتر میرهاشمی با سابقه طولانی مدتی که در زمینه ارائه خدمات ارتودنسی برای مراجعه کننده های عزیز خود دارد، قادر است بهترین روش های درمانی ارتودنسی را برای اصلاح دندان و فک بیماران خود با کمترین میزان عوارض جانبی انجام دهد. ارتودنسی دندان فاصله دار توسط این دندانپزشک متخصص با نصب براکت و بندهای ارتودنسی بر روی دندان ها انجام می شود، پس از اتمام طول درمان خود فاصله میان دندان های شما به طور کامل از بین می رود. برای دریافت مشاوره تخصصی از این دندانپزشک متخصص، می توانید برای رزرو نوبت با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *