تسریع ارتودنسی با لیزر

نقش لیزر در درمان ارتودنسی و ردیف کردن دندان ها

مقدمه

در دنیای امروز، درمان ارتودنسی به یکی از معمول ‌ترین و موثرترین روش ‌ها برای اصلاح موقعیت دندان ‌ها و فک ‌ها تبدیل شده است. همه ما دندان ‌های صحیح و زیبا را دوست داریم و بهترین متخصص ارتودنسی تهران می ‌تواند به ما در این مسیر کمک کند. اما یکی از نوآوری‌ هایی که اخیرا در درمان های ارتودنسی به وفور استفاده می شود، به کارگیری تکنولوژی لیزر در درمان و ردیف کردن دندان ها می باشد. در این محتوا درباره تسریع درمان ارتودنسی با لیزر و مزایا و معایبی که استفاده از این روش درمانی برای دندان ها دارند، به صورت مفصل توضیح می دهیم.

منظور از ارتودنسی با لیزر چیست؟

امروزه به لطف پیشرفت های تکنولوژی و به روز شدن فناوری ها در حوزه دندانپزشکی، روش های درمانی متعددی برای اصلاح ناهنجاری های دندان و فک بیماران به وجود آمده است. استفاده از لیزر به منظور جدا کردن براکت ها، سفید کردن دندان ها، جراحی لثه، اصلاح بافت نرم و غیره بسیار کاربرد دارد. با توجه به این که در طول درمان ارتودنسی براکت ها به وسیله چسب های مخصوص و بسیار محکمی بر روی دندان ها متصل می شوند، پس از اتمام درمان جدا کردن آن ها ممکن است باعث وارد شدن آسیب هایی به مینای دندان شما شود.

نقل قول از دکتر میرهاشمی

استفاده از لیزر برای جداسازی براکت ها از سطح دندان با کمترین آسیب به سطح مینای دندان در کلینیک ما برای شما عزیزان انجام می شود.

مشاوره ارتودنسی

اگر قصد انجام ارتودنسی را برای اصلاح دندان های خود با کمترین میزان آسیب به دندان ها دارید، می توانید از خدمات ارائه شده توسط دکتر میرهاشمی به عنوان یکی از بهترین دکتر ارتودنسی تهران استفاده کنید. این دندانپزشک متخصص در طی سال ها فعالیت خود در زمینه ارتودنسی، توانسته است به رزومه بسیار موفقی دست پیدا کرده و رضایت بسیاری از بیماران خود را جلب کند. در صورتی که هر گونه سوال در زمینه ارتودنسی دارید، می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

تسریع درمان ارتودنسی با استفاده از لیزر

لیزر به عنوان یک منبع نوری متمرکز و با توان بالا، در ارتودنسی و درمان موقعیت دندان‌ ها نقش مهمی ایفا می ‌کند. با توجه به شدت و توان هر یک از لیزرها، آن ها می توانند اثرات مختلفی را بر روی بافت های سخت و یا نرم دندان ها بگذارند.

تسریع درمان ارتودنسی با استفاده از لیزر

از مزایای استفاده از لیزر در درمان ارتودنسی می‌ توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ردیف کردن دندان‌ ها: لیزر به عنوان یک ابزار قدرتمند در فرآیند ردیف کردن دندان ‌ها استفاده می ‌شود.
  • کاهش علائم درمانی: احتمال آسیب دیدن دندان های سالم در حین برداشتن براکت، کمتر می شود.
  • از بین بردن پوسیدگی: در برخی موارد ممکن است نیاز باشد تا پوسیدگی ها از سطح دندان به وسیله لیزر برداشته شود، این کار قبل از شروع درمان ارتودنسی برای آماده سازی دندان ها انجام می شود.
  • کوتاه‌ تر شدن مدت زمان درمان: لیزر می‌ تواند به تسریع فرآیند درمان ارتودنسی کمک کند. این به معنای کوتاه‌ تر شدن مدت زمانی است که بیمار باید برای اصلاح موقعیت دندان‌ ها در ارتودنسی صرف کند.
  • کاهش خطر عفونت: لیزر به عنوان یک روش غیر تماسی از خطرات عفونتی که ممکن است در فرآیند ارتودنسی به وجود آید، کاسته و به بهترین دکتر ارتودنسی کمک می‌کند تا فرآیند درمان در محیط بهداشتی و بدون خطر ادامه یابد.
  • درمان بیماری های لثه: برخی از بیماری های لثه توسط لیزر قابل درمان می باشد. بر روی لثه های آسیب دیده نمی توان درمان ارتودنسی را انجام داد. گاهی اوقات بسته به صلاحدید دندانپزشک شما ممکن است نیاز باشد تا مقداری از بافت لثه برداشته باشد، این کار توسط لیزر به راحتی قابل انجام است.
  • برای چسباندن فرنولوم زبان: فرنولوم چین خوردگی پوست زیر قسمت جلویی زبان است. جدا شدن فرنولوم از زبان را فرنکتومی می گویند که با استفاده از لیزر انجام می شود.

درمان ارتودنسی با لیزر

انواع لیزر در درمان ارتودنسی دندان

تسریع ارتودنسی با لیزر امکان پذیر است، برای این کار از انواع مختلف لیزر با شدت های مختلف استفاده می شود. از جمله مهمترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • لیزر دیود Diode Laser : این نوع لیزر بیشتر برای جراحی بافت‌ های نرم در دندان‌ ها استفاده می‌ شود. در ارتودنسی، لیزر دیود معمولا برای کاهش التهابات لثه و کمک به بهتر شدن موقعیت دندان‌ ها استفاده می‌ شود.
  • لیزر اربیوم Erbium Laser : این نوع لیزر برای برش بافت‌ های نرم مثل لثه در فرآیند ارتودنسی مورد استفاده قرار می ‌گیرد. از این لیزر برای جراحی ‌های کوچک و دقیق، مانند اصلاح شکل لثه، استفاده می‌ شود.
  • لیزر کربن دی اکسید CO2 Laser : این نوع لیزر برای برش و برداشتن بافت‌ ها در درمان‌ های ارتودنسی از جمله برداشتن بافت‌ های اضافی، استفاده می‌ شود. لیزر کربن دی اکسید برای جراحی ‌های دقیق در مواردی مانند تعویض براکت ‌ها یا برداشتن قطعات اضافی در دهان به کار می‌ رود.
  • لیزر نئودیمیوم-ایتربیوم Nd:YAG Laser : این نوع لیزر برای کارهای مرتبط با اصلاح موقعیت دندان‌ ها و بهبود عملکرد لثه‌ ها به کار می ‌رود. از آن برای کاهش التهابات لثه، بهبود عملکرد موقعیت دندان ‌ها و کمک به درمان زخم‌ های دهانی استفاده می ‌شود.
  • لیزر آلکساندرایت Alexandrite Laser : این نوع لیزر برای پالپتومی در فرآیند ارتودنسی مورد استفاده قرار می‌ گیرد. پالپتومی به معنای کوتاه کردن ریشه دندان‌ ها به منظور اصلاح موقعیت آن‌ ها است.

استفاده از هر یک از انواع لیزر در درمان ارتودنسی بستگی به نیازهای بیمار و نظر پزشک متخصص ارتودنسی شما دارد. همچنین، این لیزرها معمولا توسط تیم‌ های متخصص در حوزه ارتودنسی و دندانپزشکی استفاده می‌ شوند. با وجود مزایایی که درباره انواع لیزرها برای درمان ارتودنسی عنوان کردیم، در مواردی که لیزر توسط دندانپزشک متخصص انجام نشود، احتمال این که به بافت لثه و دندان ها شما آسیب وارد شود، افزایش می یابد. برای کاهش این دسته از خطرات برای دندان های خود بهتر است به بهترین مرکز ارتودنسی تهران مراجعه کرده و از مزایای استفاده از لیزر در ارتودنسی برای دندان های خود استفاده کنید.

آیا ارتودنسی با لیزر خطرناک است؟

به طور کلی می توان گفت ارتودنسی با لیزر یک درمان کم خطر برای بسیاری از بیماران می باشد، با این وجود در صورتی که از لیزرهایی با شدت بسیار بالا برای دندان ها استفاده شود و یا اشعه لیزر به مدت زمان زیادی در بافت های نرم و یا سخت دندانی تابانده شوند، احتمال این که مینای دندان شما از بین رفته و حتی وارد شدن آسیب به لثه ها افزایش می یابد. برای کاهش عوارض جانبی استفاده از لیزر در طول درمان ارتودنسی خود، به شما عزیزان توصیه می کنیم از خدمات دکتر میرهاشمی استفاده کنید.

آیا ارتودنسی با لیزر خطرناک است

دکتر میرهاشمی به عنوان بهترین دکتر ارتودنسی که در شهر تهران فعالیت دارد، از فناوری لیزر در درمان ارتودنسی مراجعه کنده های خود استفاده می کند. قبل از شروع درمان ارتودنسی، خط لثه شما به وسیله لیزر اصلاح شده و پس از آماده سازی دندان های شما، براکت ها به سطح دندان چسبانده می شوند. در نهایت پس از صاف شدن کامل دندان ها و اتمام دوره درمان ارتودنسی، این دندانپزشک از لیزر برای جداسازی براکت ها از سطح دندان ها استفاده می کند.

سخن پایانی

همان طور که در این مقاله به آن اشاره کردیم، تسریع ارتودنسی با لیزر باعث شده است تا امروزه بسیاری از دندانپزشکان ارتودنسی از لیزر به عنوان یک ابزار برای اصلاح ناهنجاری دندان بیماران استفاده کنند. با وجود مزایای بیشماری که لیزر در حوزه دندانپزشکی دارد، نحوه استفاده صحیح از آن ها نیز بسیار مهم می باشد. شما عزیزان می توانید تجربه های خود را در زمینه انجام ارتودنسی با استفاده از لیزر در قسمت پایین سایت با ما به اشتراک بگذارید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *