بررسی ميزان آزادسازی يون ها از اپلاينس های ارتودنسی در دهانشويه های متفاوت

بررسی ميزان آزادسازی يون ها از اپلاينس های ارتودنسی در دهانشويه های متفاوت

بررسی ميزان آزادسازی يون ها از اپلاينس های ارتودنسی در دهانشويه های متفاوت

Assessment of the rate of orthodontic appliances ion release in different mouthwashes
An overview

چکیده

در این مطالعه که در واقع یک مطالعه مروری است به بررسی میزان آزادسازی اپلاينس های ارتودنسی در دهانشوی های متفاوت می پردازد. واقعیت امر این است که وسایل ارتودنسی اغلب از فلز تشکیل شده اند و زمانی که در داخل دهان در مجاورت محیط های متفاوت اسیدی یا حتی محیط های معمولی بزاق قرار گیرند، ممکن است دچار زنگ زدگی شوند، این امر باعث می شود تا از سطح داخلی خود یک مقدار یون آزاد کنند. در صورتی که استفاده از وسایل ارتودنسی که توسط افراد استفاده می شود، وسایل مناسبی نباشد، میزان آزاد سازی یون ها، خواص مکانیکی و سطحی فلزات و سیم های ارتودنسی می تواند تحت تاثیر قرار گیرد. این امر ممکن است باعث شود تا ما شاهد آزاد سازی دوز سمی از فلزات های متفاوت در ارتودنسی باشیم که می تواند خیلی خطرناک باشد و باعث تغییر خواص مکانیکی آن ها نیز شود. تمامی موارد ذکر شده می تواند در درمان ارتودنسی افراد تاثیر منفی بگذارد.

در این مطالعه که توسط آقای دکتر میرهاشمی و سرکار خانم جهانگيری و سرکار خانم بهرامی انجام شد، مقالات متفاوتی را که در 10 تا 15 سال قبل بود را بررسی کردند و به یک جمع بندی کلی در رابطه به وضعیت آزاد سازی یون ها رسیدند.

برای اطلاعات بیشتر می توانید فایل pdf زیر را مطالعه کنید.

 

وصول98/02/30

اصلاح نهایی 98/09/22

تایید چاپ 98/10/01

دکتر سید امیرحسین میرهاشمی (عضو مرکز تحقیقات دندانپزشکی و استادیار گروه آموزشی ارتودنتیکس، دانشکده دندانپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی تهران)

مشاوره ارتودنسی

دكتر سحر جهانگيری (دندانپزشک، دانشكده دندانپزشكی، دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی، درمانی تهران، ايران )

دكتر راشين بهرامی ( دستيار تخصصی گروه آموزشی ارتودنتيكس، دانشكده دندانپزشكی، دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی، درمانی تهران، ايران)

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *