مزایا استفاده ارتودنسی نامرئی

ارتودنسی نامرئی روشی مدرن برای اصلاح دندان

مقدمه

آیا تا به حال نام ارتودنسی نامرئی یا اینویزیلاین را شنیده اید؟ این سبک از ارتودنسی چه وجهه تمایزی نسبت به سایر روش های ارتودنسی دیگر دارد و برای چه دسته از افراد قابل استفاده می باشد؟ ارتودنسی نامرئی یا اینویزیلاین در واقع یکی از بهترین سبک های ارتودنسی می باشد که دارای ظاهری بسیار شفاف و بدون پلاک است، این امر باعث شده است تا استفاده از آن ها ظاهری بدی را برای افراد ایجاد نکند. ما در این محتوا قصد داریم اطلاعات جامع و کاملی در ارتباط با مزایا استفاده از ارتودنسی نامرئی و دلایل استفاده از آن ها به طور کامل شرح دهیم.

در مواردی که شدت ناهنجاری های دندانی بسیار شدید نباشد، می توانید به جای استفاده از سیم و براکت های فلزی، از ارتودنسی نامرئی که به صورت پلاک های شفاف هستند، استفاده کنید. توجه به این نکته الزامی می باشد که تشخیص نوع روش درمانی باید توسط بهترین دکتر ارتودنسی تهران و پس از معاینه کاملا تخصصی دندان های شما انتخاب شود. شدت ناهنجاری های دندان، موقعیت فک، سن بیمار و سایر موارد دیگر می تواند در تعیین بهترین روش ارتودنسی نقش داشته باشد. اگر این نوع روش درمانی را تنها به دلیل ظاهر خوبی که می تواند برای افراد ایجاد کنند، بدون توجه به نحوه قرارگیری دندان های خود انتخاب کرده و برای دندان های خود انجام دهید، ممکن است درصد موفقیت روند درمانی خود را کاهش دهید. از این جهت به شما عزیزان توصیه می کنیم برای انتخاب روش درمانی مناسب، حتما با متخصص ارتودنسی تهران که از مهارت و سواد علمی بالایی برخوردار باشد، حتما مشورت کنید.

ارتودنسی نامرئی روشی مدرن برای اصلاح دندان

منظور از ارتودنسی نامرئی چیست؟

این ایده در آمریکا از گاراج ساده خانه ای شکل گرفت و تبدیل به یک روش درمانی بسیار موفق شد. اینویزیلاین اولین محصول تجاری ساخته شده در آمریکا برای چیز حدود 15 سال پیش است. بعد از آن خیلی از کمپانی های مختلفی در سطح جهان به وجود آمده اند که این محصول را ارائه می دهند. البته باید ذکر کنیم که با فاصله زیادی کمپانی اینویزیلاین از سایر برندهای دیگر بهتر شناخته شده است، به طوری که بر اساس مقاله ها در آمریکا چیزی حدود 70 درصد درمان ها توسط ارتودنسی نامرئی اینویزیلاین انجام می شود. این نوع ارتودنسی که با ورق های شفاف انجام می شود، ارتودنسی نامرئی نامگذاری شده است و سایر ارتودنسی هایی که ممکن است با ارتودنسی نامرئی شناخته شوند مانند براکت های سرامیکی یا ارتودنسی از سمت داخلی دندان (لینگوال) ارتودنسی به عنوان اسامی دیگر ارتودنسی نامرئی نام برده می شوند. منظور از ارتودنسی نامرئی در این صفحه، ارتودنسی با پلاک های شفاف است.

منظور از اینویزیلاین در ارتودنسی

قالب گیری در ارتودنسی نامرئی

با کمک کامپیوتر و اسکنرهایی خارج دهانی و یا داخل دهانی از قوس دندان یک اسکن گرفته می شود، سپس روی کامپیوتر دندان های فرد به صورت نوبتی و تیکه به تیکه شروع به حرکت می کنند و برای هر حرکت دندانی یک عدد قالب پلاستیکی ساخته می شود. در واقع دندان ها در یک قابل پلاستیکی ریخته می شوند و نهایتا برای رسیدن از نقطعه اول به نقطه آخر شما 15 تا 20 (بسته به هر کیس این زمان متفاوت است) زمان نیاز دارید.

برای هر کدام از این قالب ها یک پلیت پلاستیکی یا یک صفحه پلاستیکی ساخته می شود. زمانی که بیمار شروع به استفاده از این قالب ها را می کند، از قالب 1، دندان های بیمار از حالت صفر به حالت 1 که در کامپیوتر برنامه ریزی شدند، تبدیل می شوند. فردی که از قالب 2 استفاده می کند از حالت 1 به 2 تبدیل می شود.

در نهایت در صورت استفاده از تعداد زیادی قالب های شفاف که معمولا در کمپانی های مختلف، متفاوت است (بین 2 تا 4 هفته یکبار تعویض می شوند)، شما شاهد تغییرات دندانی خواهید بود بیمار از نقطه صفر به نقطه نهایی درمان می رساند. در واقعیت این اتفاق یکی از اعجازهای ارتودنسی در دهه ی اخیر است که باعث شده است بیماران از زحمت داشتن براکت ها فلزی یا سرامیک خلاص شوند.

مزایا استفاده از ارتودنسی نامرئی

بر عکس ظاهر ساده در عمل استفاده از ارتودنسی نامرئی کار بسیار سختی است و نیاز به برنامه ریزی کامپیوتری، دقت کافی پزشک و تکنسین، مسائل دیگر بستگی دارد. با این که ظاهر ارتودنسی نامرئی ساده است اما رسیدن آن به تکامل مورد نظر برای کیس ها خیلی سخت است. در یکی دو سال اخیر ما شاهد ظهور تعداد زیادی از تکنسین ها، آزمایشگاه ها و لابراتورهای هستیم که ادعا می کنند این کار را می توانند انجام دهند. اما هنوز کشور ایران فاصله زیادی دارد تا به جایی برسد که بتوان با این سیستم ها اعتماد کنیم و لذا بسیار تاکید می کنیم، فقط کیس های بسیار محدودی در حال حاضر از این روش می توانند استفاده کنند.

مزایا استفاده از ارتودنسی نامرئی

دکتر میرهاشمی به عنوان بهترین پزشک متخصص ارتودنسی تهران در کلینیک خود این روش را انجام می دهد، اما این روش برای کیس هایی باید انتخاب شوند که مطمئن باشیم به نتیجه مطلوب می توان فرد را برسانند.

سخن پایانی

به لطف فناوری، هر روز فرصت های بیشتری برای بهبود موقعیت دندان ها، زیبایی و عملکرد دهان شما ایجاد می شود. همان طور که در این مقاله به آن اشاره کردیم مزایا استفاده از ارتودنسی نامرئی باعث شده است تا امروزه افراد زیادی تمایل داشته باشند تا از این روش درمانی برای اصلاح دندان های خود استفاده کنند. برای انجام این نوع درمان به کمک بریس‌ های دندانی ساخته شده برای بیمار نیاز است و از این طریق علاوه بر اصلاح بایت، دندان‌ ها را به موقعیت صحیح حرکت می دهند.

اگر قصد انجام ارتودنسی ثابت و یا متحرک را برای دندان های خود دارید و به دنبال بهترین مرکز ارتودنسی تهران می گردید که از کیفیت ارائه خدمات آن و همچنین تخصص دندانپزشکان آن اطمینان داشته باشید، می توانید با خیال آسوده به کلینیک دندانپزشکی دکتر میرهاشمی مراجعه کنید. این دندانپزشک متخصص قادر است با به کارگیری جدیدترین متدهای درمانی، دندان های شما را به شکل اصولی و با تعرفه های بسیار مناسب اصلاح کند. اگر از ارتودنسی نامرئی برای دندان های خود استفاده کرده اید، می توانید تجربه های خود را در قسمت پایین سایت با ما به اشتراک بگذارید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *