جرم گیری در زمان ارتودنسی

آیا دندان ها قبل و بعد از ارتودنسی نیاز به جرم گیری دارند؟

مقدمه

آن دسته از افرادی که قصد انجام ارتودنسی را برای دندان های خود دارند، ممکن است این سوال برای آن ها پیش آید که آیا قبل، حین و بعد از درمان ارتودنسی نیاز به جرمگیری دندان وجود دارد یا خیر؟ معمولا بسیاری از افرادی که برای اصلاح دندان های خود قصد انجام ارتودنسی را دارند، برای رعایت بهداشت دهان و دندان و همچنین افزایش درصد موفقیت درمان ارتودنسی، مجبور خواهند شد تا دندان های خود را به صورت اصولی جرمگیری کنند. شما عزیزان می توانید با مطالعه این محتوا در ارتباط با جرم گیری در زمان ارتودنسی، دلایل انجام، نکات مراقبت، راه های پیشگیری از انجام جرم گیری دندان، اطلاعات خود را افزایش دهید.

جرم گیری در زمان ارتودنسی قبل از ارتودنسی

بهترین متخصص ارتودنسی تهران پس از بررسی دندان های شما به صورت کاملا تخصصی ممکن است تجویز کند تا قبل از این که درمان خود را شروع کنید، جرمگیری دندان را انجام دهید. با توجه به این که بزاق دندان دارای رسوباتی است که در بخش هایی از دندان ممکن است تجمع پیدا کنند و همچنین در صورت مصرف مواد غذایی و عدم رعایت بهداشت دهان و دندان، علاوه بر این که احتمال تجمع باکتری و میکروب در فاصله میان دندان ها افزایش می یابد، ممکن است شاهد تغییر رنگ سطح دندان ها خود نیز باشید. برای جلوگیری از این امر می توانید در کنار رعایت بهداشت دهان و دندان، استفاده منظم از مسواک و نخ دندان، در بازه های زمانی مشخص شده توسط دندانپزشک، دندان های خود را جرم گیری کنید.

جرم گیری در زمان ارتودنسی قبل از ارتودنسی

هرچقدر سلامت دندان و لثه شما در موقعیت بهتری قرار داشته باشد، روند درمانی شما می تواند با درصد موفقیت بالاتری طی شود. اغلب پزشک متخصص ارتودنسی تهران برای بیماران تجویز می کنند تا قبل از شروع درمان ارتودنسی جرم گیری را برای دندان ها خود انجام داده و اگر دندانی نیاز به پر کردن و عصب کشی دارند، آن ها را درمان کنند.

آیا در حین ارتودنسی نیاز به جرمگیری دندان است؟

با توجه به این که در روش درمانی ارتودنسی ثابت، براکت ها و سیم هایی بر روی دندان چسبانده می شوند، ممکن است برخی از افراد نتوانند به درستی دندان های خود را تمیز کنند. تجمع پلاک غذا در میان فاصله دندان ها، ممکن است باعث شود تا دندان های شما نیاز به پر کردن داشته و حتی لق شوند. در موارد شدیدتر نیز شاهد به وجود آمدن بیماری های لثه در دهان خود خواهید بود. برای جلوگیری از این نوع مشکلات، ممکن است دندان های شما نیاز به انجام جرم گیری در زمان ارتودنسی داشته باشند.

اهمیت بسیار بالای جرم گیری دندان ها و رعایت بهداشت دهان و دندان در حدی جدی می باشد، که در برخی موارد جرم گیری دندان جزء جداناپذیری از درمان ارتودنسی به حساب می آیند. با مراجعه به مرکز ارتودنسی تهران که از میزان اعتبار آن اطمینان دارید، می توانید روند درمانی دندان های خود را به شکل اصولی دنبال کنید. دندانپزشکان متخصصی که در این مراکز فعالیت می کنند، براکت ها و سیم های ارتودنسی را به درستی بر روی دندان ها نصب کرده و با ارائه مشاوره کاملا تخصصی به مراجعه کننده های خود کمک می کنند تا از ایجاد بیماری های عفونی در دهان خود جلوگیری کنند.

آیا در حین ارتودنسی نیاز به جرمگیری دندان است

دلایل انجام جرم گیری دندان بعد از ارتودنسی

پس از این که براکت ها توسط بهترین دکتر ارتودنسی تهران از سطح دندان ها جدا می شوند، ممکن است نیاز باشد تا دندان های خود را جرم گیری کنید. همان طور که می دانید براکت ها بر سطح دندان با استفاده از چسب های مخصوص ارتودنسی بر روی هر دندان چسابنده می شوند، پس از اتمام طول درمان و برداشتن براکت ها ممکن است بخشی از این چسب ها بر روی دندان ها باقی بمانند، در چنین شرایطی دندان های شما نیاز به جرمگیری خواهند داشت.

احتمال تغییر رنگ دادن دندان ها پس از اتمام درمان ارتودنسی برای بسیاری از افراد وجود دارد، اگر با این دسته از مشکلات روبه رو شدید، به شما عزیزان توصیه می کنیم دندان های خود را جرم گیری کنید. انجام جرم گیری و بلیچینگ دندان توسط دندانپزشکان متخصص پس از اتمام درمان ارتودنسی، باعث می شود تا زیبایی دندان های شما دوچندان شود.

مراقبت های لازم بعد از جرم گیری دندان ارتودنسی شده

هرچقدر جرم گیری در زمان ارتودنسی به صورت اصولی بر روی دندان ها انجام شود، در شرایطی که بیمار از دندان های خود به خوبی مراقبت نکند، استفاده از جرم گیری و بلیچینگ نمی تواند لکه های موجود در سطح دندان های شما را از بین ببرد. دندان ها پس از جرم گیری به سرما و گرما حساسیت بسیار شدیدتری نشان می دهند، این امر کاملا طبیعی می باشد و به مرور زمان این حساسیت برطرف خواهد شد.

مراقبت های لازم بعد از جرم گیری دندان ارتودنسی شده

  • بلافاصله پس از جرم گیری دندان های خود، به شما عزیزان توصیه می کنیم از خوردن نوشیدنی های رنگی از جمله قهوه، نوشابه و غیره جددا خودداری کنید.
  • به دلیل حساسیت بسیار بالایی که دندان ها پس از جرم گیری پیدا می کنند، بهتر است غذاهای بسیار سفت را استفاده نکنید.

نکات مهم در جرم گیری دندان و ارتودنسی

  1. با وجود مزایای بیشماری که جرم گیری در زمان ارتودنسی برای دندان ها دارند، انجام جرم گیری بیش از اندازه، ممکن است باعث شود تا سطح مینای دندان شما آسیب ببیند. برای جلوگیری از این دسته از مشکلات بهتر است به دندانپزشک متخصص و با تجربه برای دریافت خدمات جرم گیری دندان های خود، مراجعه کنید.
  2. در صورتی که بعد از جرم گیری متوجه خونریزی لثه های خود شدید، بهتر است مشکل خود را با دندانپزشک، در میان بگذارید.
  3. در شرایطی که دردهای بسیار شدیدی را بعد از انجام جرم گیری دندان ها احساس کردید، می توانید از مسکن هایی با دوز پیشنهادی توسط دندانپزشک استفاده کنید.
  4. برای تکمیل روند درمانی خود می توانید از دهانشوهایی با برندهای معتبر استفاده کنید.
  5. آن دسته از افرادی که حساسیت دندانی بسیار زیادی دارند، به جای استفاده از خمیر دندان های معمولی، بهتر است از خمیر دندان های ضد حساسیت استفاده کنند.

سخن پایانی

همان طور که در این مقاله درباره جرم گیری در زمان ارتودنسی توضیح دادیم، با توجه به شرایط دندان های خود ممکن است نیاز داشته باشید تا قبل از شروع درمان، حین و بعد از آن دندان های خود را جرم گیری کنید. انجام این کار باید توسط دندانپزشک، مشخص شود. جرم گیری دندان به صورت خودسرانه در فاصله های زمانی کوتاه، ممکن است باعث شود تا مقدار زیادی از مینای دندان های شما از بین رفته و باعث وارد شدن آسیب های بسیار شدید به سطح دندان ها شود. اگر تجربه ای در زمینه جرم گیری در زمان ارتودنسی دارید، می توانید آن را در قسمت پایین سایت با ما در میان بگذارید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *