تراشیدن دندان در ارتودنسی

استریپینگ کردن دندان برای کمک به درمان ارتودنسی

مقدمه

به نظر شما آیا در زمان نصب براکت ها بر روی دندان و پس از اتمام طول درمان ارتودنسی، نیاز به تراش دندان ها است؟ چرا قسمتی از مینای بین دندانی در طول ارتودنسی تراش داده می شوند؟ چگونه می توان شدت آسیب های وارد شده به دندان ها را در طول درمان ارتودنسی کاهش داد؟ آیا استرپینگ باعث پوسیدگی دندان ها و ایجاد بیماری های لثه ای می شوند؟ اگر درباره هر یک از این پرسش ها اطلاعاتی ندارید، جای نگرانی نیست. برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با دلایل تراشیدن دندان در ارتودنسی، نحوه انجام آن، مزایا و معایبی که انجام این کار برای بیماران به همراه دارد، می توانید ادامه این محتوا را مطالعه کنید. در برخی موارد ممکن است متخصص ارتودنسی شما تشخیص دهد برای ایجاد فضای بیشتری برای دندان های در جهت نصب براکت ها و حرکت دندان ها، قسمتی از سطح دندان و فضای ببین دندانی تراش داده شوند. این امر نیاز به تخصصی بسیار بالایی دارد و باید با دقت و توسط ابزارهای مخصوصی انجام شود.

آیا در زمان ارتودنسی نیاز به تراشیدن دندان ها است؟

تراشیدن دندان ‌ها یکی از روش ‌های متداول در ارتودنسی است که به منظور بهبود ترتیب و تناسب دندان ‌ها انجام می ‌شود. این روش، با هدف ایجاد فضای کافی بین دندان ‌ها یا تنظیم ارتفاع دندان ‌ها، به ارتودنتیست اجازه می ‌دهد تا به بهترین شکل ممکن دندان ‌ها را در جایگاه مناسب قرار دهند. دندانپزشک ارتودنسی تهران که در کلینیک های معتبر دندانپزشکی فعالیت می کنند با استفاده از ابزار و وسایل مخصوص قسمتی از فضای بین دندان مراجعه کننده را برای نصب براکت ها، تراش می دهند.

آیا در زمان ارتودنسی نیاز به تراشیدن دندان ها است

اگر به دنبال دکتر خوب ارتودنسی در تهران هستید و قصد اصلاح دندان های خود با کمترین میزان آسیب را دارید، ما به شما کلینیک دکتر میرهاشمی را معرفی می کنیم. این دندانپزشک متخصص با سال ها تجربه ای که در زمینه ارائه خدمات ارتودنسی بدست آورده است، می توانند دندان مراجعه کننده های خود را با استفاده از بهترین روش های ارتودنسی، اصلاح کند. انواع ناهنجاری های دندان و فک توسط دکتر میرهاشمی قابل درمان است. برای دریافت خدمات از این دندانپزشک متخصص می توانید همین الان با شماره های درج شده در سایت تماس گرفته و پس از رزرو نوبت، از مشاوره رایگان این دندانپزشک متخصص استفاده کنید.

مشاوره ارتودنسی

کاهش مینای بین دندانی می تواند به درمان ارتودنسی کمک کند؟

پزشک ارتودنسی تهران با بررسی دقیق وضعیت دندان‌ ها، نوع درمان مناسب را تعیین می‌ کنند. ارتودنتیست با نظارت دقیق بر فرآیند درمان اطمینان حاصل می ‌کند که تغییرات بهینه ‌ای در کاهش مینا و ایجاد هماهنگی دندان‌ ها ایجاد شود. با توجه به این موارد، مشکلات مینایی بین دندانی می‌ تواند با استفاده از روش‌ ها و تکنیک ‌های ارتودنسی مختلف مدیریت و تصحیح شوند.

در اغلب موارد کاهش مینای بین دندانی و تراشیدن دندان در ارتودنسی می تواند در روند درمانی شما تاثیر مثبتی گذاشته و باعث حفظ نتایج درمانی در مدت زمان طولانی تری شود. تراشیدن مینای بین دندانی امری کاملا تخصصی می باشد که در قدم اول دندانپزشک باید شرایط دندان ها را به صورت تخصصی بررسی کرده و در صورت نبود مشکل، قسمت بسیار کمی از مینای بین دندانی شما تراشیده می شوند.

کاهش مینای بین دندانی می تواند به درمان ارتودنسی کمک کند

میزان تراش مینای دندان پس از مشاهده عکس های رادیوگرافی توسط دندانپزشک مشخص می شود. این نوع طرح درمان به خصوص در مواردی که افراد دندان های کج شده دارند، رایج است. اگر تعدادی از دندان های شما در دهان کج شده و انحراف دارند، در طول درمان ارتودنسی پس از این که در وضعیت صحیح خود قرار می گیرند، ممکن است با برخی از دندان ها در تماس مستقیم قرار گرفته و به آن ها فشار وارد کنند. هرچقدر ارتودنسی را در مدت زمان مناسب برای کودک خود انجام دهید، احتمال این که شدت ناهنجاری های دندان در سنین بزرگسالی شدید باشد و نیاز به طرح درمانی بسیار پیچیده و تراش مینای دندان برای ایجاد فضای بیشتر در جهت حرکت دندان های کج شده باشد نیز کمتر می شود. از این جهت به شما عزیزان توصیه می کنیم، حتما ارتودنسی پیشگیرانه را برای کودک خود جدی گرفته و در سن 7 سالگی به یک متخصص ارتودنسی مراجعه کنید.

منظور از استریپینگ در زمینه ارتودنسی چیست؟

تراشیدن دندان یکی از روش‌هایی است که در ارتودنسی برای بهبود تناسب و ترتیب دندان‌ ها به کار می ‌رود. این فرآیند تحت نظر و با توصیه دندانپزشک انجام می شود. تراشیدن دندان در ارتودنسی به منظور کاهش فشردگی بین دندان ها و ایجاد فضاسازی برای بسیاری از بیماران ممکن است، استفاده شود. اگر دندان های شلوغ و بسیار کج شده ای دارید، نیاز است تا قسمتی از مینای بین دندانی با هدف کوچک کردن دندان ها، انجام شود. در زمان تراش دندان ها تنها سطح بسیار کمی از آن ها تراشیدن می شوند، از این جهت دندان های شما آسیب بسیار شدیدی نخواهند دید.

منظور از استریپینگ در زمینه ارتودنسی چیست

سعی کنید بهترین کلینیک ارتودنسی تهران را برای دریافت خدمات خود انتخاب کنید که از میزان معتبر بودن آن اطمینان داشته باشید. تجهیزات و وسایلی که در این مراکز برای اصلاح دندان مراجعه کننده ها استفاده می شود، از بهترین برندهای موجود در بازار می باشند و باعث ایجاد آسیب بسیار کمی به لثه و دندان های شما در طول درمان می شوند. با وجود مزایای بیشماری که ارتودنسی برای دندان های شما دارد، در برخی موارد ممکن است قبل از ارتودنسی نیاز به درمان های دیگر نیز داشته باشید تا نتایج بهتری بتوانید از درمان ارتودنسی خود دریافت کرده و دندان های شما در طول ارتودنسی نیاز به تراشیدن کمتری نیز داشته باشند. شرایط دندانی باید به صورت کاملا تخصصی توسط دندانپزشک بررسی شده و سپس تصمیم به انجام ارتودنسی برای افراد گرفته شود.

آیا استریپینگ می تواند باعث ایجاد پوسیدگی دندان ها شود؟

تراشیدن دندان یک فرآیند غیرقابل برگشت است و اگرچه نتایج آن برخی موارد مشکلات را حل می‌ کند، اما این تراشیدن برای حفظ نتایج طولانی مدت نیاز است تا مراقبت هایی از آن ها به صورت اصولی انجام شود. پس از اتمام طول درمان و حتی در حین درمان، به شما عزیزان توصیه می کنیم، حتما از خمیر دندان و مسواک های مخصوصی استفاده کنید. خمیردندان های که در طول ارتودنسی استفاده می شوند به دلیل نوع ترکیباتی که دارند، می توانند از ایجاد پوسیدگی در دندان های شما جلوگیری کنند. این امر در مواردی که قسمتی از مینای بین دندانی تراشیده شده باشد و فاصله ای میان دندان ها به وجود آمده باشد، از اهمیت بسیار بالاتری برخوردار می باشد.

قبل از اقدام به تراشیدن دندان، نیاز به ارزیابی دقیق توسط ارتودنتیست و برنامه ریزی طرح درمانی مناسب است. هر عمل جراحی یا تغییراتی که در ساختار دندان ایجاد می ‌شود، ممکن است به عوارضی مثل حساسیت دندان یا درد موقت منجر شود. در روزهای اولیه پس از تراشیدن دندان ها، احتمال ایجاد حساسیت دندانی برای شما زیاد است، پس از گذشت مدت زمان کوتاه و همچنین مراقبت صحیح از دندان ها، می توانید این حساسیت ها را کمتری کنید.

انجام ارتودنسی توسط دکتر میرهاشمی با کمترین میزان تراش دندان

دکتر میرهاشمی با تخصص و مهارت بسیار بالایی که در زمینه ارائه خدمات ارتودنسی دارد، مفتخر است با کمترین میزان تراش دندان ها، ارتودنسی را برای دندان بیماران انجام دهد. با دریافت خدمات از این دندانپزشک متخصص می توانید مطمئن باشید که بهترین نتایج را از طرح درمان ارتودنسی خود می توانید دریافت کنید. در جلسه مشاوره، دکتر میرهاشمی تمامی نکات لازم درباره ارتودنسی و روند درمان اصلاح دندان ها، به صورت جامع و کامل در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید. برای رزرو نوبت همین الان با مطب این دندانپزشک متخصص تماس بگیرید.

اگر تجربه ای در زمینه انجام خدمات ارتودنسی و تراشیدن مینای بین دندانی دارید، می توانید با ما آن را در قسمت پایین سایت به اشتراک بگذارید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *