منع استفاده از ارتودنسی

ارتودنسی برای چه افرادی توصیه نمی شود؟

مقدمه

با توجه به این که دندان ها نقش بسزایی در افزایش اعتماد بنفس افراد دارند، امروزه افراد بسیار زیادی به دنبال استفاده از بهترین روش های درمانی برای اصلاح دندان های خود هستند. ارتودنسی به عنوان یکی از بهترین تکنیک های درمانی که در اصلاح دندان و فک نقش بسزایی دارد، می تواند به افراد کمک کنند تا دندان ها یکدست و صافی داشته باشند. سوال بسیار مهمی که در این زمینه مطرح می شود، این است که چه افرادی نمی توانند از درمان ارتودنسی برای دندان های خود استفاده کنند؟ آیا منع استفاده از ارتودنسی برای افراد وجود دارد؟

در جواب این پرسش باید گفت ارتودنسی برای تمامی افراد با رده های سنی متفاوت، مناسب و قابل استفاده می باشد، با این وجود در صورتی که افراد دارای بیماری های لثه هستند و یا ناهنجاری های بسیار شدیدی در فک خود دارند، بهتر است درمان ارتودنسی را انجام ندهند.

همه ی پایه ارتودنسی از طریق بافت اطراف دندان و لثه می باشد، از این جهت اگر فردی لثه سالمی نداشته باشد، درمان ارتودنسی نمی تواند باعث اصلاح دندان آن ها شود. تشخیص این مورد که آیا روش درمانی ارتودنسی برای شما مناسب است یا خیر، پس از بررسی دندان های شما به صورت کاملا تخصصی توسط پزشک متخصص ارتودنسی تهران انجام می شود. اگر قصد شروع درمان ارتودنسی را برای دندان های خود دارید، به شما عزیزان توصیه می کنیم به کلینیک دندانپزشکی دکتر میرهاشمی مراجعه کرده و پس از مشاوره کاملا تخصصی این دندانپزشک، تصمیم بگیرید که درمان ارتودنسی را برای دندان های خود شروع کنید. در ادامه محتوا قصد داریم در ارتباط با موارد منع استفاده از ارتودنسی برای افراد به صورت مفصل توضیح دهیم، لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

چه کسانی نباید ارتودنسی را انجام دهند؟

ارتودنسی معمولا به عنوان یکی از بهترین تکنیک های درمانی که امروزه در حوزه دندانپزشکی شناخته شده است، می تواند به افراد کمک کند تا زیبایی لبخند خود را افزایش دهند. با وجود مزایای بیشماری که درمان ارتودنسی برای دندان ها دارد، اما در مواردی نیز انجام آن برای افراد توصیه نمی شود. اگر بهداشت دهان و دندان شما بسیار ضعیف است، بافت اطراف دندان بسیار ملتهب است و غیره نمی توانید از این روش درمانی استفاده کنید. تمامی روش های درمانی ارتودنسی اغلب زمان بر هستند، از این جهت اگر قصد دارید در مدت زمان کوتاهی ناهنجاری دندان های خود را درمان کنید، به شما عزیزان توصیه می کنیم از درمان ارتودنسی برای دندان های خود استفاده نکنید. انتظارات غیرواقعی و غیر ممکن از دندانپزشک ارتودنسی برای اصلاح دندان های خود نداشته باشید.

چه کسانی نباید ارتودنسی را انجام دهند

برای این که بتوانید از شدت آسیب های وارد شده به دندان ها در طول درمان ارتودنسی جلوگیری کنید، به شما عزیزان توصیه می کنیم بهترین مرکز ارتودنسی تهران که معتبر و قابل اطمینان باشد را انتخاب کرده و از خدمات ارتودنسی آن استفاده کنید. دکتر میرهاشمی به عنوان یکی از بهترین دندانپزشکانی که در شهر تهران فعالیت دارد توانسته است در سمت استاد تمام دانشگاه تهران فعالیت کرده و رزومه بسیار موفقی در زمینه درمان ارتودنسی بدست آورد. برای اصلاح ناهنجاری های دندان و فک خود با تعرفه های بسیار مناسب و اطمینان از تخصص بالای دندانپزشک ارتودنسی، با خیال آس وده می توانید به دکتر میرهاشمی مراجعه کنید. برای اطلاع از ساعت های کاری این دندانپزشک و رزرو نوبت، با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

موارد منع استفاده از ارتودنسی

  • افراد با مشکلات پزشکی جدی:

برخی از مشکلات پزشکی جدی ممکن است موانعی برای انجام ارتودنسی باشند. بهترین دکتر ارتودنسی تهران قبل از شروع درمان به دقت پرونده پزشکی بیماران را بررسی می ‌کند. افرادی که مشکلاتی مانند اختلالات خونی جدی، بیماری ‌های قلبی خطرناک، یا مشکلات ایمنی دارند، ممکن است ارتودنسی را نتوانند انجام دهند یا نیاز به مراقبت ویژه داشته باشند. به شما عزیزان توصیه می کنیم در ویزیت های اولیه برای شروع درمان ارتودنسی، هر گونه مشکلی که دارید را با دندانپزشک خود در میان بگذارید.

موارد منع انجام ارتودنسی

در مواردی که شدت مشکلات پزشکی بسیار حاد و جدی باشد، ممکن است نیاز باشد تا در قدم اول مشکل خود را حل کرده و در مرحله بعد اقدام به انجام ارتودنسی را برای دندان های خود کنید.

  • افراد با دندان ‌های شکسته یا از دست رفته:

در برخی موارد، اگر دندان ‌ها به شدت شکسته باشند یا تعداد زیادی از آن ها به طور کامل از دست رفته باشند، ارتودنسی ممکن است برای دندان ها مناسب نباشد. بهترین متخصص ارتودنسی تهران، باید قبل از شروع درمان تصمیم بگیرد که آیا می ‌تواند با ترمیم دندان ‌ها به بهبود لبخند بیمار کمک کند یا خیر. در مواردی که شما تعداد زیادی از دندان های خود را از دست داده باشید، سیم و براکت های ارتودنسی فضای کافی برای نصب در دهان و اعمال نیرو به دندان ها را نخواهند داشت، در چنین شرایطی بهتر است از درمان های جایگزین برای دندان های خود استفاده کنید.

  • افراد با مشکلات ریشه دندانی عمیق:

اگر دندان ‌ها مشکلات ریشه دندانی عمیق دارند که ترمیم نشده باشند، ارتودنسی ممکن است باعث ایجاد مشکلات اضافه تری در دندان ها شوند. بهترین دکتر ارتودنسی باید اطمینان حاصل کند که دندان‌ ها به اندازه کافی سالم و قوی برای انجام ارتودنسی هستند.

ارتودنسی برای چه افرادی توصیه نمی شود

  • پوسیدگی عمیق در دندان ها:

اگر پوسیدگی بسیار عمیق در سطح دندان های خود دارید، بهتر است در قدم اول درمان های اولیه را برای دندان های خود انجام دهید و سپس اقدام به انجام ارتودنسی کنید.

  • افرادی که همکاری کافی را در طول درمان خود انجام نمی دهند:

انجام درست مراقبت ‌های روزمره و رعایت توصیه‌ هایی که توسط متخصص ارتودنسی شما بیان می شود، برای موفقیت در درمان ارتودنسی بسیار مهم است. افرادی که در طول درمان ارتودنسی خود همکاری های لازم را دندانپزشک خود ندارند، نمی توانند انتظار داشته باشند دندان های خود را با درصد موفقیت بالا درمان و اصلاح کنند. بهتر است نکات مراقبتی که توسط دندانپزشک برای شما بیان می شود، به طور کامل عمل کنید.

سخن پایانی

همان طور که در این مقاله درباره موارد منع استفاده از ارتودنسی توضیح دادیم، انتخاب هر یک از روش های درمانی برای اصلاح دندان ها باید با توجه به نظر دندانپزشک متخصص انتخاب و انجام شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *